به گزارش زیرنویس، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به ارزیابی اولیه ارتش آمریکا از حمله پهپادی دو هفته پیش به یک پایگاه این کشور در اردن پرداخت. حمله‌ای که به کشته شدن حداقل سه نظامی آمریکایی منجر شد و اکنون ارتش آمریکا در ارزیابی خود از این حمله گفته است که هیچ سیستم دفاع […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به ارزیابی اولیه ارتش آمریکا از حمله پهپادی دو هفته پیش به یک پایگاه این کشور در اردن پرداخت.

حمله‌ای که به کشته شدن حداقل سه نظامی آمریکایی منجر شد و اکنون ارتش آمریکا در ارزیابی خود از این حمله گفته است که هیچ سیستم دفاع هوایی قادر به سرنگونی پهپادی که ۳ سرباز آمریکایی را کشت، نبوده است.

ارزیابی اولیه ارتش آمریکا افزوده است: پهپادی که منجر به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی شد، در ارتفاع پایین پرواز کرد تا شناسایی نشود.

حدود دو هفته پیش، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد: حمله شبانه در «برج ۲۲»، یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار داد. کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن» صبح یکشنبه (به وقت محلی) در جریان حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در اردن قرار گرفت.

رییس جمهور آمریکا سپس در بیانیه درباره حمله به نظامیان این کشور در اردن گفت: در حمله پهپادی به نیروهای ما در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه، ۳ نظامی آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. همه مسببین این حمله را در زمان مناسب و به شیوه‌ای که ما انتخاب می‌کنیم، پاسخگو خواهیم کرد. در حال جمع آوری اطلاعات درباره این حمله هستیم و می‌دانیم که این حمله توسط گروه‌های افراطی مورد حمایت ایران صورت گرفته است!

معاون رییس‌جمهور آمریکا هم در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن اعلام کرد: در غم از دست دادن ۳ نظامی آمریکایی در اردن، عزادار هستیم. معاون رئیس جمهور آمریکا در این خصوص با تکرار اتهام زنی‌های «جو بایدن» با طرح ادعایی واهی مدعی شد: حمله به نیروهای ما در شمال شرقی اردن توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران انجام شد!

منبع: مـهر