به گفته محققان، این، اولین مطالعه ای است که ارتباط بین مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر و مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی را گزارش می کند. نتایج تحقیقات پیشین همچنین نشان داده بود: مصرف زیاد این نوشیدنی ها با خطر بالاتر ابتلا به دیابت، چاقی، بیماری های قلبی و پوسیدگی […]

- نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که باعث سرطان کبد می‌شوند

به گفته محققان، این، اولین مطالعه ای است که ارتباط بین مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر و مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی را گزارش می کند. نتایج تحقیقات پیشین همچنین نشان داده بود: مصرف زیاد این نوشیدنی ها با خطر بالاتر ابتلا به دیابت، چاقی، بیماری های قلبی و پوسیدگی دندان مرتبط هستند.

بر اساس نتایج این مطالعه که بر روی تقریباً ۱۰۰ هزار زن یائسه انجام شد، احتمال ابتلا به سرطان کبد و مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی، در زنانی که روزانه یک یا چند نوشیدنی شیرین شده با شکر مصرف می کردند، به ترتیب ۸۵ درصد و ۶۸ درصد بیشتر از زنانی بود که کمتر از سه نوشیدنی شیرین در ماه مصرف می کردند.

دانشمندان اظهار داشتند: این یافته ‌ها، می توانند راه را برای توسعه و ایجاد یک استراتژی بهداشت عمومی به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های کبدی هموار کنند. یافته های تحقیقاتی در مجله JAMA منتشر شده است.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین