نظر کارشناس داوری درباره صحنه مشکوک به خطا روی طارمی
نظر کارشناس داوری درباره صحنه مشکوک به خطا روی طارمی

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد نحوه قضاوت احمد علی داور کویتی در نیمه اول مسابقه تیم ملی ایران و قطر اظهار داشت: مهم‌ترین صحنه این بازی لحظه‌ای بود که ما تصور می‌کردیم مدافع قطری روی طارمی مرتکب خطا شده و داور این صحنه را ندیده است. اما با پخش حرکت […]

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد نحوه قضاوت احمد علی داور کویتی در نیمه اول مسابقه تیم ملی ایران و قطر اظهار داشت: مهم‌ترین صحنه این بازی لحظه‌ای بود که ما تصور می‌کردیم مدافع قطری روی طارمی مرتکب خطا شده و داور این صحنه را ندیده است. اما با پخش حرکت آهسته مشخص شد که مدافع قطری توپ را با نوک پایش به سمت کرنر هدایت کرد و بعد دو بازیکن به هم برخورد کردند چون طارمی به سمت چارچوب در حال حرکت بود نه نقطه کرنر.

وی افزود: اگر واقعاً خطایی رخ داده بود کمک داوران ویدیویی در اتاق فرمان به داور این نکته را گوشزد می‌کردند اما خطایی رخ نداد.

عسگری با اشاره به اینکه داور کویتی این بازی را قضاوت می‌کند گفت: خیلی در این مورد صحبت شد و گفتند که چرا داور عربی برای این بازی انتخاب شده است. اما اگر این داور کویتی قصد داشت به سود قطر سوت بزند در همان صحنه‌ایی که خلیل‌زاده به معز علی برخورد کرد می‌توانست همان صحنه را پنالتی اعلام کند؛ اما دیگر دوره این کارها گذشته است و هیچ داوری به صورت علنی تصمیم غیرقانونی نمی‌گیرد. چون هم کمک داور ویدیویی وجود دارد و هم داوران ملیت‌های مختلف در این مسابقه حضور دارند.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اعتراض سردار آزمون به داور گفت: در آن صحنه داور آن خطای وسط زمین را ندید چون بازی در محوطه ایران بود و بهتر بود که کمک داور این صحنه را به او می‌گفت و به همین خاطر هم مقابل سردار آزمون و اعتراضش کوتاه آمد.

پایان پیام/





منبع: فارس