به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه به قضاوت «احمدعلی» از کویت در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی قطر رفت که نیمه اول این دیدار ۲ بر یک به سود قطر به پایان رسید. سردار آزمون(۴) برای […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه به قضاوت «احمدعلی» از کویت در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی قطر رفت که نیمه اول این دیدار ۲ بر یک به سود قطر به پایان رسید. سردار آزمون(۴) برای ایران و جاسم جابر(۱۷) و اکرم عفیف(۴۳) برای قطر گل زدند.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج صفی(۴۶ میلاد محمدی)، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی(۴۶ محمد محبی)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

احسان حاجی صفی و مهدی ترابی(اعتراض از روی نیمکت) از داور کویتی کارت زرد گرفتند. 

شروع طوفانی با گل دقیقه ۴

دیدار دو تیم در شرایطی آغاز شد که ملی پوشان کشورمان به دنبال حفظ توپ و رد و بدل کردن پاس های پرتعداد بودن تا خود را به دروازه قطر نزدیک کنند. اولین موقعیت ایران در دقیقه چهارم شکل گرفت که احسان حاجی صفی اوت را به سمت دروازه پرتاب کرد که عزت اللهی با ضربه سر روی توپ اثر گذاشت و مدافعان قطر با دفع ناقص فرصت را برای سردار آزمون فراهم کردند که با ضربه ای قیچی برگردان دروازه حریف را باز کند.

- تا دقیقه ۸۲ ؛ ایران ۲ - قطر ۳ / شکاف خط دفاعی کمر تیم را شکست |
سردار آزمون در دقیقه ۴ برای ایران گل زد

قطر به دنبال خارج شدن از شوک

میزبان جام هجدهم که با گل دقیقه چهارم ایران غافلگیر شده بود در ادامه تلاش کرد با پاس های کوتاه و ارسال از جناحین دروازه ایران را به خطر بیندازند که در چند مورد تا پشت محوطه جریمه هم آمدند و دو ضربه هم به سمت دروازه زدند اما علیرضا بیرانوند توپ ها را مهار کرد. 

دو موقعیت خوب برای ایران

در دقیقه ۱۱ علیرضا جهانبخش از سمت راست نفوذ کرد و توپ عرضی را درون محوطه جریمه برای مهدی طارمی ارسال کرد اما مهاجم تیم ملی به این توپ نرسید. دو دقیقه بعد سامان قدوس فرصت داشت تا دروازه قطر را برای بار دوم باز کند اما ضربه او از درون محوطه جریمه به بدن مدافع حریف برخورد کرد.

- تا دقیقه ۸۲ ؛ ایران ۲ - قطر ۳ / شکاف خط دفاعی کمر تیم را شکست |
شادی بازیکنان ایران پس از گل زودهنگام 

اعتراض به تصمیم داور و گل تساوی قطر

در دقیقه ۱۶ مهدی طارمی از میان مدافعان قطری عبور کرد و در شرایطی که به هجده قدم نزدیک می شد توسط مدافعان حریف سرنگون شد اما داور کویتی اعتقادی به خطا نداشت. همین توپ در برگشت و در دقیقه ۱۷ روی شوت جاسم جابر به گل تساوی تبدیل شد. در این صحنه مدافعان ایران ناهماهنگ ظاهر شدند و توپ پشت محوطه جریمه به جاسم رسید که شوت این بازیکن به پای سعید عزت اللهی برخورد کرد و با کمانه کردن توپ دروازه ایران باز شد.

- تا دقیقه ۸۲ ؛ ایران ۲ - قطر ۳ / شکاف خط دفاعی کمر تیم را شکست |
قطری ها روی ضعف خط دفاعی ایران به گل تساوی رسیدند

میدان داری ایران و ضد حمله خطرناک قطر

در شرایطی که ایران برای رسیدن به گل دوم تلاش زیادی می کرد در دقیقه ۳۲ اشتباه امید ابراهیمی در مهار توپ فرصت را برای ضد حمله اکرم عفیف فراهم کرد که این بازیکن پا به توپ تا درون محوطه جریمه ایران پیش رفت و ضربه اش را هم به سمت دروازه زد که علیرضا بیرانوند مانع از باز شدن دوباره دروازه اش شد.

آشفتگی خط دفاعی و اشتباهات فردی

تیم ملی ایران که بعد از گل تساوی دچار افت روحی شده بود، در دقایق پایانی نیمه اول پراشتباه بود و با پاس های اشتباهی که بازیکنان به هم می دادند فرصت را در اختیار قطری ها قرار دادند تا صاحب موقعیت های خطرناکی شوند. همین اشتباهات اعتراض شدید علیرضا بیرانوند به بازیکنان را به همراه داشت. 

گل دوم برای قطر

اشتباهات فردی بازیکنان ایران و پاس های اشتباهی که رد و بدل می کردند بازهم برای تیم ملی دردسر شد و در دقیقه ۴۳ دفع ناقص مهدی طارمی باعث شد پشت محوطه جریمه توپ به اکرم عفیف برسد و او با عبور از خط دفاعی با ضربه ای خلاف جهت حرکتش دروازه ایران را برای بار دوم باز کرد تا تیم ملی بدترین شرایط را تجربه کند. 

- تا دقیقه ۸۲ ؛ ایران ۲ - قطر ۳ / شکاف خط دفاعی کمر تیم را شکست |
صحنه گل دوم قطر که کاری هم از دست بیرانوند برنیامد

موقعیتی که برای تساوی از دست رفت

در دقیقه ۴۵ ایران صاحب ضربه کرنر شد که این ارسال درون محوطه جریمه نصیب محمدحسین کنعانی زادگان شد تا دروازه حریف را باز کند اما توپ او روی خط به بدن مدافع قطر برخورد کرد و در شرایطی که ایرانی ها اعتقاد به پنالتی داشتند بازبینی صحنه نشان داد توپ به سینه بازیکن قطری خورده است. 

- تا دقیقه ۸۲ ؛ ایران ۲ - قطر ۳ / شکاف خط دفاعی کمر تیم را شکست |

شروع تهاجمی ایران در نیمه دوم

ملی پوشان کشورمان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و با دو تعویضی که امیر قلعه نویی انجام داد به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند. در دقیقه ۴۶ برخورد توپی که سعید عزت اللهی شوت کرد به دست مدافع قطری یک صحنه مشکوک را خلق کرد که داور کویتی پس از چند لحظه به کنار زمین رفت و صحنه را مجددا بازبینی کرد و پنالتی برای ایران گرفت. 

گل تساوی برای ایران

پس از بازبینی صحنه و اعلام پنالتی در دقیقه ۵۱ علیرضا جهانبخش پشت توپ ایستاد و این ضربه را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. 

- تا دقیقه ۸۲ ؛ ایران ۲ - قطر ۳ / شکاف خط دفاعی کمر تیم را شکست |
علیرضا جهانبخش گل دوم ایران را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند

بیرانوند ایران را نگه داشت

قطری ها در شروع مجدد بازی صاحب یک موقعیت عالی برای گلزنی شدند که علیرضا بیرانوند با یک واکنش خوب اجازه باز شدن دروازه را نداد. در ادامه قطری ها بازهم صاحب موقعیت شدند که بیرانوند بازهم مقابل آنها ایستاد.

برگشت آرامش به تیم ملی ایران

ملی پوشان کشورمان که در اکثر دقایق گذشته آشفته و پراشتباه ظاهر شده بودند، در اواسط نیمه دوم با آرامش بیشتری بازی کردند و بدون اشتباه سعی در نزدیک شدن به دروازه قطر را داشتند که در دقیقه ۷۰ همکاری خوب بازیکنان دروازه حریف را با خطر مواجه کرد که گلر این تیم اجازه باز شدن دروازه را نداد.

دروازه قطر به توپ بسته شد

در دقیقه ۷۵ ایران برای لحظاتی دروازه قطر را از چپ و راست به توپ بست و در چند صحنه تا آستانه باز کردن دروازه پیش رفت اما هر چه بازیکنان ایران زدند دروازه بان و مدافع قطر توپ را از روی خط دروازه برگرداندند. در این دقایق ایران تیم برتر میدان بود و قطر بیشتر به فکر ضد حمله و بازی تدافعی بود.

شکاف خط دفاعی کم تیم را شکست

در دقیقه ۸۲ قطری ها در معدود موقعیت هایی که در ضد حملات داشتند از شکاف خط دفاعی ایران بهترین استفاده را کردند و در شرایطی که سه مدافع ایران درون محوطه جریمه حضور داشتن، معزعلی صاحب موقعیت شد و با ضربه ای آرام و فنی دروازه بیرانوند را باز کرد. 

گزارش کامل این بازی در این خبر منتشر می‌شود…

منبع: مـهر