به گزارش زیرنویس، شبکه المیادین گزارش داد چند موشک یک خودروی غیرنظامی را در شرق بغداد هدف حمله قرار داده است. به دنبال انتشار این گزارش، برخی منابع خبری در عراق خبر دادند که صدای ۳ انفجار در نقاط مختلفی از بغداد به گوش رسیده که هنوز علت آن مشخص نیست. از سوی دیگر، شبکه […]

به گزارش زیرنویس، شبکه المیادین گزارش داد چند موشک یک خودروی غیرنظامی را در شرق بغداد هدف حمله قرار داده است.

به دنبال انتشار این گزارش، برخی منابع خبری در عراق خبر دادند که صدای ۳ انفجار در نقاط مختلفی از بغداد به گوش رسیده که هنوز علت آن مشخص نیست.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره نیز گزارش داد یک خودرو که گمان می‌رود حامل شخصیتی از گروه‌های عراقی باشد هدف حمله قرار گرفته است.

منابع عراقی گزارش دادند که در حمله تروریستی پهپادی به یک خودرو در شرق بغداد، «ارکان العلیاوی» و «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله توسط آمریکا به شهادت رسیدند.

پس از این حملات مردم خشمگین عراقی در بغداد و در محل حملات تروریستی تجمع کردند و شعارهای ضد آمریکایی سر دادند.

اندکی بعد، مقام‌های نظامی آمریکا حملات هوایی و هدفمند در بغداد را تأیید کردند. در همین رابطه یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت: ما تأیید می‌کنیم که نیروهای آمریکایی امروز در عراق حملاتی را انجام دادند.

در رابطه با این حملات تروریستی نماینده جنبش حماس در لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: این تجاوز نقض حاکمیت سرزمینی عراق از سوی آمریکا است و واشنگتن می‌داند که تمرکز یکپارچه گروه‌های مقاومت، مقابله با «اسرائیل» است.

اسامه حمدان از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان شهادت ابوباقر الساعدی، شهید راه قدس را به گروه‌های مقاومت عراقی تسلیت گفت.

حمدان افزود: مقاومت آینده و سرنوشت شاکله منطقه خواهد بود و موضوع محوری مقاومت بدون هرگونه شبهه‌ای منطقه‌ای عاری از لوث رژیم صهیونیستی خواهد بود.

منبع: مـهر