چادر مشکی مجلسی یک پوشش رسمی است که معمولاً توسط زنان مسلمان پوشیده می‌شود. این چادر از یک پارچه بلند و گشاد ساخته شده است که روی سر پوشیده می‌شود و با یک روسری یا شال روی گردن بسته می‌شود. چادر مشکی مجلسی می‌تواند از انواع مختلفی از پارچه‌ها ساخته شود، اما معمولاً از پارچه‌های […]

چادر مشکی مجلسی یک پوشش رسمی است که معمولاً توسط زنان مسلمان پوشیده می‌شود. این چادر از یک پارچه بلند و گشاد ساخته شده است که روی سر پوشیده می‌شود و با یک روسری یا شال روی گردن بسته می‌شود. چادر مشکی مجلسی می‌تواند از انواع مختلفی از پارچه‌ها ساخته شود، اما معمولاً از پارچه‌های مشکی و ساده ساخته می‌شود.

چادر مجلسی مشکی

چادر مجلسی مشکی

چادر مشکی مجلسی یک پوشش اجباری برای زنان مسلمان نیست، اما بسیاری از زنان مسلمان آن را به عنوان یک نماد مذهبی و فرهنگی می‌پوشند. چادر مشکی مجلسی می‌تواند برای زنان مسلمان یک احساس امنیت و آرامش ایجاد کند و همچنین می‌تواند به آنها کمک کند تا از حجاب خود محافظت کنند.

چادر مجلسی مشکی

هنگام پوشیدن چادر مشکی مجلسی، مطمئن شوید که چادر شما به خوبی اندازه شما باشد. چادر نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. چادر مشکی مجلسی را با یک روسری یا شال ست کنید. روسری یا شال می‌تواند به شما کمک کند تا استایل خود را کامل کنید. از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی کوتاه زیر چادر مشکی مجلسی خودداری کنید. این کار می‌تواند شما را نامناسب نشان دهد. چادر مشکی مجلسی را با اعتماد به نفس بپوشید. این کار باعث می‌شود که شما زیبا و جذاب به نظر برسید .

چادر مجلسی مشکی

در گذشته بیشتر خانم ها از چادر های معمولی و ساده استفاده می کردند که دوخت ساده ای داشت و بسیاری از خانم ها طریقه دوخت آن را بلد بودند . اما رفته رفته مدل های جدید چادر به بازار آمده است که علاوه بر اینکه پوشش کاملی را برای بانوان ایجاد می کند ، استفاده از آنها نسبت به چادر معمولی راحت تر است و خانم ها با پوشیدن آنها بهتر می توانند در اجتماع و مجالس ظاهر شوند.

چادر مجلسی مشکی

این روزها مدلهای متنوع و بسیار زیادی از مدل چادر وجود داره که تمام خانمها در هر سن و سالی که باشند میتونن متناسب با سلیقه و استایل حجاب خودشون، بهترین و زیباترین مدل چادر رو انتخاب کرده و مورد استفاد ه قرار دهند. از این بین مدل چادر لبنانی، مدل چادر عربی، مدل چادر بحرینی، مدل چادر دانشجویی، مدل چادر ملی و مدل چادر مجلسی از جمله چادرهایی که طرفداران ویژه و زیادی داشته و بسیاری از خانمها تمایل دارند برای کامل شدن حجاب خود از این مدل چادرهای زیبا که قابلیت تزئین شده با نگین و گیپور رو هم دارند، استفاده کنند و استایل باحجاب و زیبایی داشته باشند.

چادر مجلسی مشکی

چادر لبنانی یکی از مدلهای چادر عربی بوده که در ایران به یکی از پرطرفدارترین مدلهای چادر تبدیل شده است. در طراحی چادر لبنانی یک نقاب در بالای سر وجود داره و با استفاده از کش، روی سر کاملا فیکس و محکم میشه. این مدل از چادر دارای یک آستین ۳۰ سانتی متری بوده و قسمت مچ آن ۱۵ تا ۱۸ سانتی متری هست که معمولا با استفاده از نگین یا گیپور تزیئن میشه. چادر لبنانی دارای قواره خیلی کوچکتری نسبت به چادر عربی هست و بعد از پوشیدن استایل خیلی خوبی رو برای خانم ها به وجود میاره.قسمت جلوی چادر لبنانی رو میتونید با استفاده از بند یا دکمه ببندید. روش اتصال دو طرف این چادر به یکدیگر به شکل ضربدری هست و حجاب کاملا پوشیده ای رو برای خانمها به وجود میاره.از انجایی که چادر لبنانی دارای آستین هست آزادی عمل خیلی خوبی رو برای دستها به وجود میاره و میتونه یکی از گزینه های خیلی خوب برای خانم های دانشجو، شاغل، مادران و غیره باشه. شما میتونید کوله پشتی و کیف رو به راحتی بر روی چادر قرار بدید و بدون هیچ مشکلی به وسایل شخصی خود دسترسی داشته باشید.

چادر مجلسی مشکی

چادر بحرینی یکی از مدلهای زیبا و خاص چادر لبنانی هست که دارای مچ ۱۵ سانتی متری بوده و به نام چادر لبنانی صدفی هم معروف هست. این چادر زیبا دارای یک قسمت نقاب یا هِد هست که با استفاده از کش روی سر قرار میگیره و ظاهر مرتبی رو برای جلوی سر ایجاد میکنه، دارای نقاب هست و چیزی حدود ۲۵ سانتی متر از مدل چادر عربی اصیل جمع و جورتر هست. قسمت جلوی این چادر با استفاده از یک بند بلند به صورت ضربدری بسته میشه و حجاب کاملی رو به وجود میاره.

چادر مجلسی مشکی

چادر مجلسی معمولا دارای دوخت ساده و ایرانی هست اما پارچه هایی که برای دوخت این مدل از چادر استفاده میشه دارای طرح بندی و رنگ بندی متنوع و زیبایی هستند و باعث میشن تا این مدل از چادرها یکی ازا نتخاب های خیلی خوب برای استفاده در مجلس مهمانی، جشن ها و دورهمی های خانوادگی و دوستانه باشه. استفاده از رنگهای شاد، طرح های زیبا و همچنین قسمتهای طلا کاری شده بر روی این پارچه های چادر مجلسی، جلوه و جذابیت خیلی خوبی رو برای این مدل از چادرها ایجاد کرده و به همین دلیل طرفداران خیلی زیادی هم دارند.

چادر مجلسی مشکی

چادر عربی که به چادر عبایی هم معروف هست از مدل لباس زنان عربی ایده گرفته شده و جز چادرهای مجلسی و جوان پسند محسوب میشه. چادر عبایی بدون کش، بر روی سر قرار میگیره و معمولا هیچگونه آستین یا مچ در طراحی ان استفاده نشده و فقط یک قسمت برای خارج شدن مچ دست از چادر تعبیه شده است. چادر عربی دارای حجم بسیار زیادی از پارچه هست و نیازی به استفاده از بند یا دکمه برای بستن جلوی چادر وجود نداره. زیرا در هر صورت قسمت جلوی چادر کاملا پوشیده خواهد بود.چادر عربی قابلیت این رو داره که با استفاده از مدل های مختلف گیپور، روبان و نگین تزئین بشه و زیبایی بیشتری پیدا کنه.

چادر مجلسی مشکی

پارچه چادری مشکی کن کن : این نوع پارچه که در سال‌های اخیر محبوبیت خاصی در ایران پیدا کرده است و به وفور توسط بانوان محجبه خریداری می‌شود، پارچه‌ای ظریف، سبک و براق است و علت محبوبیت آن نیز به همین دلیل است. به دلیل زیبایی و سبکی که این نوع پارچه دارد برای هر مجلسی مناسب است.

چادر مجلسی مشکی

یکی از انواع پارچه‌های چادری مشکی، پارچه‌های چادر مشکی طرح دار است. با توجه به این‌ که سلیقه بانوان در انتخاب پارچه‌های چادری طرح دار متفاوت است، تولیدکنندگان نیز برای برآورده کردن احتیاجات مشتریان، پارچه‌های مشکی طرح دار را با طرح‌های متنوع و بیشتری تولید می­کنند.از پارچه‌های چادر مشکی طرح دار می‌توان به پارچه‌های زیر اشاره کرد:

چادر مجلسی مشکی

کرپ یکی از پرطرفدارهای دنیای پارچه‌هاست که حتما با آن آشنایی دارید. تار و پود پارچه‌های کرپ را به وضوح می‌توانید ببینید. کرپ با خصوصیات مطلوب متعددی مانند عدم چروکیده شدن، عدم جذب گرد و خاک، دوام بالا و تنوع زیاد، رضایت بسیاری از خریداران را جلب کرده و در طی زمان به یکی از پراستفاده‌ترین پارچه‌ها تبدیل شده است.

چادر مجلسی مشکی

تریزا یکی از جدیدترین انواع پارچه‌های تولید شده برای تولید چادر مشکی است و بسیار جلوه زیبایی دارد . نکته بسیار مهم که آنرا از سایر پارچه ها متمایز میکند وزن فوق العاده سبک آنست به نحوی که از کن کن سبکتر است و در عین حال به هیچ عنوان ننازک و براق نبوده و برای فصل گرم بسیار مناسب است. کسانی که دنبال چادر بسیار سبکی هستند پیشنهاد میشود یکبار این پارچه را امتحان کنند.

چادر مجلسی مشکی

دسته بندی دیگری که برای پارچه های چادری در نظر گرفته می شود، پارچه های چادری نانو هستند از جمله ویژگی هایی که دارند این است که برای فصول گرم و سرد سال مناسب هستند.از دیگر ویژگی هایی که این نوع پارچه های چادری دارند این است که به دلیل این که در فرآیند تکمیل این نوع پارچه چادری از تکنولوژی نانو کمک گرفته می شود، قطرات مایع نمی تواند به داخل این پارچه چادری نفوذ کند. در واقع این اثر شبیه به اثری است که در برگ های نیلوفر آبی که در آب رشد می کنند وجود دارند.نکته ی دیگری که در مورد این نوع پارچه چادری باید به آن اشاره کنیم این است که در برابر لک های گل و لای زمین و همچنین نفوذ قطرات باران مقاوم است.و در نهایت این که در کنار ویژگی هایی همچون ضد آب و ضد لک بودن، ضد الکتریسته ساکن و ضد آنتی باکتریال نیز از جمله دیگر ویژگی هایی است که این نوع پارچه چادری دارد.

چادر مجلسی مشکی

نکته بعدی که حین خرید پارچه چادری باید به آن توجه کنید مورد مصرف آن می باشد؛ مثلا یک پارچه چادری را برای مجالس و مهمانی خریداری می کنید، یا محل کار و مصارف روزانه، یا برای دانش آموز و دانشجو و یا برای مصارف چند کاربره!

چادر مجلسی مشکی

پارچه چادری تریزا، ندا، سوپر کن کن درجه یک و یا کرپ خاویاری درجه یک که برای مجالس زیباست. پارچه چادری طرحدار که در طرح های مختلف موجود می باشد و بعضی از طرحها مانند گلدوزی شده و نگین دار که فقط مناسب مجالس است.

چادر مجلسی مشکی

چادر کمری: یکی از قدیمی ترین مدل های چادر در ایران که در دوران قاجار رواج فراوانی داشته است چادر کمری یا قاجاری می باشد . این چادر که از جلو دو تکه به نظر می رسد و از پشت یک سره است و با کمربندی گره می خورد را مانند پیراهن از سر می پوشند.این چادر با کمربندی از پشت گره می خورد. بلندی قسمت بالایی چادر که دسته های آن است تا روی زانو می رسد ، این قسمت با کش روی سر ثابت می شود و در مدل دیگری از این چادر قسمت بالا مثل یک مقنعه ی آستین دار است. دو تکه بودن چادر زمانی که شخص رو بگیرد، مشخص نمی شود. مقدار پارچه ی به کار رفته در این نوع چادر به اندازه ی چادر ساده می باشد.

چادر مجلسی مشکی

چادر عبایی یا جده: یکی از اصیل ترین مدل چادرهای عربی ، چادر عبایی یا جده است . این چادر، پوشش کاملی را برای بانوان ایجاد می نماید و سبب می شود که بانوان در این چادر راحت تر باشند زیرا این چادر که در بین اعراب به عبا معروف است پارچه زیادی به کار رفته و عرض زیادی نسبت به سایر مدل ها دارد.

چادر مجلسی مشکی

چادر مجلسی مشکی

منبع خبر: رکنـا