در دقایقی که تیم ملی برای جبران گل خورده سوم در برابر قطر تلاش می کرد، بیشتر توپ های ایران به بن بست می خورد، چرا که توپ از فاصله ای دور سانتر می شد و قطری ها با یک ضربه زننده و دو بازیکن پوشش در کناره ها بیشتر این توپ ها را از […]

- سوال پر تکرار بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها؛ آقای قلعه‌نویی چرا؟

در دقایقی که تیم ملی برای جبران گل خورده سوم در برابر قطر تلاش می کرد، بیشتر توپ های ایران به بن بست می خورد، چرا که توپ از فاصله ای دور سانتر می شد و قطری ها با یک ضربه زننده و دو بازیکن پوشش در کناره ها بیشتر این توپ ها را از آن خود می کردند و تنها در یک صحنه علیرضا جهانبخش به دلیل بازی روی زمین توانست به عمق خط دفاعی حریف بزند. ضربه او از بدشانسی تیم ملی به تیر دروازه حرف برخورد کرد و آه از نهاد همه بلند شد.

در آن دقایق امیر قلعه نویی برای تغییر نتیجه بازی شهریار مغانلو و رضا اسدی را وارد میدان کرد و اصرار داشت، توپ روی دروازه قطری ها سانتر شود. سانترهای زیادی شد اما هیچ یک از این سانترها نتیجه مثبتی برای تیم ملی فوتبال ایران به همراه نداشت.

سوال پر تکرار بعد از حذف تیم ملی در جام ملت ها این بود؛ چرا امیر قلعه نویی بازیکنانی چون  مهدی قایدی و علی قلی زاده را وارد میدان نکرد؟ به خصوص مهدی قایدی که در بازی با هنگ کنگ گره کور بازی را باز کرد. در این بازی تیم ملی با تک گل مهدی قایدی حریف را شکست داد. مهدی قایدی در این بازی به خوبی نشان داد، می تواند از سد خط دفاعی پرتعداد حریف بگذرد و در بزنگهای حساس برای تیم ملی گل بزند.

به نظر می رسد امیر قلعه نویی در آن دقایق حساس که برای تیم ملی زود می گذشت و برای قطری ها دیر تحت تاثیر جریان بازی بود. در غیر اینصورت اکنون می تواند شهادت دهد در آن دقایق ورود مهدی قایدی یا علی قلی زاده به زمین بهتر می توانست به تیم ملی کمک کند.

بیشتر بخوانید: درس بزرگی که از جام ملت‌ها گرفتیم؛ با این فوتبال قهرمان نمی‌شویم!

منبع: خبـر ورزشی