آقایی: با ماموریت غیرممکن روبرو بودم، می خواهم ثریاهای دیگری ساخته شوند
آقایی: با ماموریت غیرممکن روبرو بودم، می خواهم ثریاهای دیگری ساخته شوند

به گزارش زیرنویس، ثریا تنها بانوی بدمینتون باز المپیکی ایران در که در حاشیه جام بین المللی فجر که در یزد برگزار شد از رقابت های ملی خداحافظی کرد و در مراسم اختتامیه این رقابت ها که با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون برگزار شد از وی تجلیل شد. ثریا آقایی در گفت و […]

به گزارش زیرنویس، ثریا تنها بانوی بدمینتون باز المپیکی ایران در که در حاشیه جام بین المللی فجر که در یزد برگزار شد از رقابت های ملی خداحافظی کرد و در مراسم اختتامیه این رقابت ها که با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون برگزار شد از وی تجلیل شد.

ثریا آقایی در گفت و گو با فارس در پاسخ به سوال درباره علت خداحافظی زودهنگام خود گفت: من از ۷ سالگی در رشته بدمینتون فعالیت داشته ام و در ۱۰ سال اخیر نیز درگیر المپیک بودم و سال های سختی را سپری کردم زیرا با یک ماموریت غیرممکن روبرو بودم، آدم های بسیاری به من می‌گفتند که این کار ممکن نیست و من نیز تحت فشار بودم.

وی با اشاره به مصدومیت های خود گفت: من قبل از مسابقات ریو زانوی چپم را عمل کردم و بعد از آن اتفاق خیلی ها گفتند ثریا باید این ورزش را کنار بگذارد و دیگر قادر به بازی کردن نیست ولی با این حال برگشتم و با وجود مشکلات ارزی و کرونا با حمایت‌های فدراسیون، خانواده و مربی یکبار دیگر برای رسیدن به هدف خود تلاش کردم. که متاسفانه قبل از المپیک توکیو پای راستم آسیب دید.

آقایی اضافه کرد: هدف من حضور در المپیک بود و بعد از دستیابی به این هدف دوست داشتم تا بازیکنان جوانتر نیز این حس را تجربه کنند بنابراین تصمیم گرفتم تا راه را برای آن ها بازکنم. با توجه به آسیب دیدگی هایم خواستم بدنم را به آمادگی برسانم و مدتی از ورزش قهرمانی دور بمانم. همین باعث شد تا بعد از المپیک هدفم این باشد که تجربیاتم را در اختیار جوان‌ترها بگذارم تا ثریاهای دیگری ساخته شوند تا بتوانیم المپیک های بیشتری را تجربه کنیم.

ملی پوش سابق کشورمان با اشاره به پروژه AOP که برای توسعه آسیا است و المپیک آسیا نیز گفته می شود گفت: کنفدراسیون آسیا از کشورهای آسیایی یک سری ورزشکار را انتخاب می کند و یک سری مسابقات و تست های بدنی برای آن ها انجام می شود. ورزشکاران در این طرح در کمپ های تمرینی با مربیان خوب آسیا و جهان به تمرین می پردازند. همچنین کمک هزینه ای برای رسیدن ورزشکاران به المپیک تعلق می گیرد.

بانوی المپیکی بدمینتون خاطرنشان کرد: از مهم ترین نکات برای پیشرفت در این رشته تمرین مستمر، حضور بازیکنان خارجی در کشور، حضور بازیکنان ایرانی در کمپ های بین المللی و از همه مهم تر حضور در مسابقات متعدد است. بازیکنان هرچقدر تمرین داشته باشند، اگر در مسابقه ای حاضر نباشند نمی توانند شرایط را درک کنند. در مسابقات جام بین المللی فجر بازیکنان نشان دادند که چیزی از بازیکنان خارجی کم ندارند و فقط تجربه هایشان از آن ها کمتر است. اکثر حاضرین در این تورنومنت از شروع سال ۲۰۲۴ سومین یا چهارمین مسابقه خود را تجربه می کردند.

آقایی با اشاره به استعدادهای ورزش بدمینتون گفت: با برنام ریزی های فدراسیون قرار است بازیکنان در کمپ های بیشتری حضور پیدا کنند تا بتوانند نتایج بهتری کسب کنند. هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان در این رشته استعدادهای بسیار زیاد و درخشانی وجود دارد. خیلی از شهرها از بازیکنان خوب و تکنیکی برخوردار هستند که اگر روند کار کردن روی این استعدادها ادامه دار باشد می‌توان در آینده سطح این ورزش را بالا برد تا در میادین جهانی افتخار آفرینی کرد. کاری که کشورهای شرق آسیا انجام می دهند و دلیل این امر نیز حضور بازیکنان آن ها در مسابقات متعدد است.

پایان پیام/





منبع: فارس