به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در تشریح عملکرد شرکت ملی گاز ایران از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، گفت: طی ۲ سال و نیم گذشته در مجموع بیش از ۱۲۷ هزار مشترک جدید در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که از این تعداد، بیش از ۱۱۰ […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در تشریح عملکرد شرکت ملی گاز ایران از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، گفت: طی ۲ سال و نیم گذشته در مجموع بیش از ۱۲۷ هزار مشترک جدید در استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که از این تعداد، بیش از ۱۱۰ هزار مشترک ساکن شهرها و بیش از ۱۷ هزار مشترک ساکن روستاهای استان اصفهان هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: در این مدت، با تلاش‌های انجام شده، ۱۳۸۰ کیلومتر شبکه و خطوط تغذیه نیز در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

مدیرگازعسکری با اشاره به توجه ویژه به طبقه محروم جامعه در دولت سیزدهم گفت: در این راستا و با هدف حمایت از جامعه روستایی کشور و تقویت روستاهای محروم، به ۱۰ روستا گازرسانی شد. همچنین به منظور مهار تورم و رشد تولید به بیش از ۱۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی استان گازرسانی شده است.

وی افزود: این شرکت همچنین در راستای اجرای سیاست هدفمندی یارانه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی خود، حدود ۱۰۰ هزار مددجو کمیته امداد و بهزیستی را که در چارچوب الگوی مصرف بهینه قرار داشتند، از پرداخت گازبها معاف کرده است.

عسکری در رابطه با اجرای سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف و اندازه‌گیری دقیق گفت: در این مدت در ایستگاه‌های گاز استان اصفهان بیش از ۴۰ دستگاه فلومتر پیشرفته آلتراسونیک با دقت اندازه‌گیری بسیار بالا  نصب شده و در حال حاضر این شرکت بیشترین تعداد نصب این نوع کنتور را در بین ۳۱ شرکت گاز استانی به خود اختصاص داده است.

شبکه گاز رسانی ایرانوی با تأکید بر این‌که این شرکت یکی از رتبه‌های برتر درخصوص بهینه‌سازی موتورخانه‌ها را در سطح کشور به خود اختصاص داده، گفت: در زمینه بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، این عملیات برای بیش از ۱۴۰۰۰ واحد موتورخانه معادل ۷ میلیون مترمربع از فضای گرمایشی در استان انجام شده که اجرای این طرح، باعث صرفه‌جویی ۲۶ درصدی مصرف گاز در استان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان، گفت: تاکنون به ۱۱۴شهر و بیش از ۱۵۰۰ روستا و مکان مزرعه در سطح استان اصفهان گازرسانی انجام شده است.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا