معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی بزرگترین پروژه ریلی کشور با احداث راه آهن شیراز به بوشهر به طول ۶۴۵ کیلومتر طی ۴ سال آینده احداث و به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا محمود رضایی کوچی امروز، ۲۰ بهمن اظهار کرد: در ایام دهه […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی بزرگترین پروژه ریلی کشور با احداث راه آهن شیراز به بوشهر به طول ۶۴۵ کیلومتر طی ۴ سال آینده احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا محمود رضایی کوچی امروز، ۲۰ بهمن اظهار کرد: در ایام دهه فجر پروژه‌های بزرگی تقدیم مردم استان فارس و شهر شیراز شد.

وی افزود: در ایام دهه فجر سال جاری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان اجرا شد که نسبت به سال گذشته دو برابر و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ شش برابر افزایش یافت.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در هفته دولت سال جاری و همزمان با سفر هیئت دولت به استان فارس بیش از ۲۵۰ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس عملیات اجرایی آن‌ها با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان به پایان رسید، اضافه کرد: بخش عمده ای از پروژه‌ها در حوزه بهره‌برداری و افتتاح آزاد راه، بیمارستان و چندین پروژه بزرگ عمرانی و فرهنگی در حوزه مدیریت شهری، زیست محیطی و پسماند بوده است.

کوچی تاکید کرد: در ایام دهه فجر پروژه‌های افتتاح شده از سوی مدیریت شهری به عنوان دستاورد بزرگ این مجموعه بود که پروژه‌های حوزه‌های حمل و نقل همچون ایستگاه‌های مترو، بزرگراه و چند پروژه عمرانی را در بر می‌گرفت. 

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی استانداری فارس با ارزیابی شاخص‌ها می‌توان گفت در این دوره از مدیریت شهری، شهرداری شیراز بسیار خوش درخشید که این موضوع نشان از برنامه‌ریزی، مشارکت، همراهی و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با شهردار شیراز و پرسنل خدوم آن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: استاندار فارس بر اساس یک برنامه میان مدت در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای پیشنهاداتی را مصوب و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده است که چشم‌انداز بسیار خوبی را برای استان فارس در این برنامه‌ها می‌توان مشاهده کرد.

کوچی در ادامه به تشریح وضعیت پروژه‌های ریلی استان اشاره و تصریح کرد: در  حوزه حمل و نقل ریلی بزرگترین پروژه ریلی کشور با احداث راه آهن شیراز بوشهر به طول ۶۴۵ کیلومتر طی ۴ سال آینده احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در این راستا همچنین احداث راه آهن شیراز به اهواز در دستور کار است و علاوه بر اینکه توسعه استانی و منطقه‌ای را در بر دارد برای کلان‌شهر شیراز نیز بسیار حائز اهمیت است.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: در حوزه آبرسانی نیز خط انتقال پنجم کشور از خلیج فارس به استان در حال انجام است و این نکته ضرورت دارد تا بدانیم در سال جاری و سال آینده بر اساس پیش‌بینی هواشناسی با پدیده خشکسالی مواجه هستیم که در این راستا موضوع انتقال آب از خارج استان بسیار اهمیت دارد.

کوچی با تاکید بر اینکه در این موضوع، صرفه‌جویی در مصرف آب شرب که در حال حاضر در دسترس است توسط شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده است، ادامه داد: انتقال آب از شهر کهگیلویه و بویر احمد به استان فارس و تکمیل سدهای استان از اقدامات در دستور کار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در پایان اضافه کرد: تکمیل و توسعه پروژه‌های حمل و نقل کلان شهر شیراز همچون عملیات تکمیل خط دو مترو و عملیات اجرایی خطوط ۳ و ۴ مترو از برنامه‌هایی است که طی چند سال آینده دنبال می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام