برنا نوشت: نیرو‌های امنیتی فرانسوی مارکو رادوانو، رئیس مافیایی را که سال گذشته با استفاده از ملحفه برای بالا رفتن از دیوار‌ها از زندانی فوق امنیتی در ایتالیا فرار کرده بود را دستگیر کردند. مقامات فرانسوی ۲ فوریه ۲۰۲۴، گفتند که مارکو رادوانو، رئیس مافیا که در فهرست جنایتکاران تحت تعقیب یوروپل قرار دارد، در […]

برنا نوشت: نیرو‌های امنیتی فرانسوی مارکو رادوانو، رئیس مافیایی را که سال گذشته با استفاده از ملحفه برای بالا رفتن از دیوار‌ها از زندانی فوق امنیتی در ایتالیا فرار کرده بود را دستگیر کردند.

مقامات فرانسوی ۲ فوریه ۲۰۲۴، گفتند که مارکو رادوانو، رئیس مافیا که در فهرست جنایتکاران تحت تعقیب یوروپل قرار دارد، در باستیا در جزیره کورس فرانسه دستگیر شد.

در فوریه ۲۰۲۳، این مرد ۴۰ ساله با استفاده از گره زدن ملحفه‌ها از دیوار زندان بالا رفت و موفق شد از بال امنیتی بالای زندان Nuoro در ساردینیا فرار کند.

ماتئو پیانتیدوسی، وزیر کشور ایتالیا نیز اعلام کرد که شریک رادوانو، جیانلوئیجی ترویانو، در نزدیکی گرانادا در اسپانیا دستگیر شده است که یک ضربه بزرگ دیگر به جنایات سازمان یافته است.

رادوانو رئیس گروه گارگانو است که در مافیای پنجم، یک باند جنایتکار نسبتا ناشناخته مستقر در فوجیا، استان جنوبی در پوگلیا، ایتالیا، فعالیت می‌کند.

رادوانو در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد و به اتهام قاچاق مواد مخدر به مدت ۱۸ سال زندانی شد، در حالی که هنوز به اتهام قتل با محاکمه روبرو بود. یوروپل گفت که او برجسته‌ترین شخصیت در این باند، یک قاتل بی رحم و مسئول انجام قتل، قاجاق مواد مخدر و اخاذی است.

رادوانو به نگهداری از تفنگ‌های شخصی خود با یک مار کشنده معروف بود. همچنین گفته می‌شد که او یک زندانی نمونه در زندان ایتالیا بوده و در کتابخانه طبقه بالا این زندان شغلی پیدا کرده بود.

بازرسان در آن زمان مشکوک بودند که این شغل به او این فرصت را می‌دهد که از پنجره به بیرون نگاه کند، برنامه نگهبانان در حال گشت زنی از دیوار زندان و زمان فرارش را مطالعه کند تا آن را به طور کامل اجرا کند و در زمان غیبت نگهبانان از زندان به بیرون بپرد. در آخر هم همین اتفاق افتاد.

به گفته دفتر دادستان عمومی، مافیای فوجیا با درجه بالایی از پرخاشگری و خشونت مشخص می‌شوند و اجساد را به خوک‌ها می‌دهند تا خوک‌ها اجساد برجای مانده را بخورند تا هیچ اثری از خود باقی نگذاشته باشند.

 

منبع: اطلاعات انلاین