به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، پایگاه خبری عبری زبان «والا» به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم پاسخ خود به بیانیه حماس در مورد چارچوب توافق پیشنهادی برای مبادله اسرا را به قطر و مصر تحویل داد. بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با بخش عمده ملاحظات حماس […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، پایگاه خبری عبری زبان «والا» به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم پاسخ خود به بیانیه حماس در مورد چارچوب توافق پیشنهادی برای مبادله اسرا را به قطر و مصر تحویل داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با بخش عمده ملاحظات حماس در مورد چارچوب توافق پیشنهادی مخالفت کرده اما گفته آماده مذاکرات بر اساس طرح نشست پاریس است.

همچنین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حاضر نیست در مرحله نخست، نیروهای خود را از نوار غزه خارج کند و اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال این باریکه را بدهد.

پایگاه خبری والا به نقل از این مقام صهیونیست افزود که تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با طرف‌های واسطه قطری و مصری در تماس است تا نقاط اختلافی حل و فصل شده و زمینه برای ورود به مذاکرات جدی فراهم شود.

رژیم صهیونیستی همچنین به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده که درخواست حماس را در مورد مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم نمی‌پذیرد.

رژیم صهیونیستی همچنین با تعداد اسرای فلسطینی که قرار است در مقابل اسرای اسرائیلی آزاد شوند، مخالفت و به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده که در جریان مذاکرات در مورد مبادله اسرا، مخالف رسیدگی به موضوع لغو محاصره غزه است، اما حاضر است که عقب‌نشینی از مراکز شهرها را در نوار غزه بررسی کند.

رژیم صهیونیستی همچنین به واسطه‌ها ابلاغ کرده است که پس از پایان اجرای توافق، به توقف جنگ پایبند نخواهد بود.

منبع: مـهر