جوکوویچ در سال جدید به چه رکوردهایی می‌تواند برسد؟
جوکوویچ در سال جدید به چه رکوردهایی می‌تواند برسد؟

به گزارش زیرنویس، نواک جوکوویچ در حال حاضر اکثر رکوردهای مهم تنیس مردان را در اختیار دارد اما این تنیسور افسانه‌ای صرب می‌تواند قبل از اینکه به دوران حرفه‌ای خود پایان دهد، باز هم رکوردهای جدیدی به دست آورد.  این بازیکن ۳۶ ساله بیشترین عنوان قهرمانی گرنداسلم مردان (۲۴)، بیشترین عنوان مسترهای ۱۰۰۰ امتیازی(۴۰ عنوان)، […]

به گزارش زیرنویس، نواک جوکوویچ در حال حاضر اکثر رکوردهای مهم تنیس مردان را در اختیار دارد اما این تنیسور افسانه‌ای صرب می‌تواند قبل از اینکه به دوران حرفه‌ای خود پایان دهد، باز هم رکوردهای جدیدی به دست آورد. 

این بازیکن ۳۶ ساله بیشترین عنوان قهرمانی گرنداسلم مردان (۲۴)، بیشترین عنوان مسترهای ۱۰۰۰ امتیازی(۴۰ عنوان)، بیشترین عناوین فینال ATP (7) و بیشترین مرد شماره یک فصل را به عنوان شماره (۸) را در اختیار دارد.

این تنها بخشی از رکوردهایی است که صربیناتور سال ۲۰۲۳ به آن دست یافته است. جوکوویچ در این باره گفت: من به دنبال همه رکوردهای ممکن هستم، همه چیزهایی که می‌توانم بشکنم و هرگز مشکلی برای گفتن آن نداشتم.

چند رکورد دیگر وجود دارد که جوکوویچ می‌تواند آنها را بشکند:

- جوکوویچ در سال جدید به چه رکوردهایی می‌تواند برسد؟

* عنوان ATP

جیمی کانرز اسطوره آمریکایی رکورد بیشترین عناوین انفرادی ATP را با ۱۰۹ عنوان دارد. راجر فدرر با ۱۰۳ عنوان نفر دوم و جوکوویچ با ۹۸ عنوان سوم است. با توجه به اینکه جوکوویچ در ماه می ۳۷ ساله خواهد شد، قهرمانی در ۱۲ تورنمنت دیگر برای پیشی گرفتن از کانرز تضمینی نیست اما این بازیکن صرب اگر ۲ تا ۳ فصل دیگر بازی کند، شانس زیادی برای دستیابی به آن خواهد داشت. 

* قهرمانی ویمبلدون 

راجر فدرر رقیب بزرگ جوکوویچ که در سال ۲۰۲۲ بازنشسته شد، با ۸ قهرمانی در صدر فهرست بیشترین عناوین تک نفره مردان ویمبلدون در تمام دوران قرار دارد. جوکوویچ با ۷ عنوان در جایگاه دوم قرار دارد. 

* عنوان قهرمانی تنیس آزاد آمریکا 

کانرز، پیت سامپراس و فدرر با ۵ قهرمانی رکورد بیشترین عنوان را در اوپن آمریکا دارند. جوکوویچ برای برابری با این ۳ ستاره تنیس به یک عنوان دیگر نیاز دارد. او چهارمین عنوان اوپن آمریکا را در سال ۲۰۲۳ کسب کرد. این بازیکن ۳۶ ساله با ۱۰ فینال دارای رکورد بیشترین تعداد فینال‌های اوپن آمریکاست. 

- جوکوویچ در سال جدید به چه رکوردهایی می‌تواند برسد؟

* مسن‌ترین قهرمان گرنداسلم 

اگر جوکوویچ پنجمین قهرمانی اوپن آمریکا را در سال ۲۰۲۴ کسب کند، به پیرترین قهرمان گرنداسلم تاریخ تنیس تبدیل خواهد شد. کن روزوال اسطوره استرالیایی در حال حاضر این رکورد را در اختیار دارد و در سال ۱۹۷۲ اوپن استرالیا را در سن ۳۷ سال و ۱ ماه و ۲۴ روز به دست آورد.

پایان پیام/





منبع: فارس