پدرشیرجه ایران، سفیر فدراسیون جهانی شد
پدرشیرجه ایران، سفیر فدراسیون جهانی شد

به گزارش زیرنویس، تقی عسگری اسطوره شیرجه ایران در مسابقات قهرمانی جهان، شیرجه افتخاری زد و مدال طلای افتخاری را نیز کسب کرد. حسین المسلم رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از تقی عسگری اسطوره تمام نشدنی شیرجه ایران که نزدیک به یکصد سال سن دارد، در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جهان قطر تقدیر و او را […]

به گزارش زیرنویس، تقی عسگری اسطوره شیرجه ایران در مسابقات قهرمانی جهان، شیرجه افتخاری زد و مدال طلای افتخاری را نیز کسب کرد.

حسین المسلم رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از تقی عسگری اسطوره تمام نشدنی شیرجه ایران که نزدیک به یکصد سال سن دارد، در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جهان قطر تقدیر و او را به عنوان سفیر فدراسیون جهانی رشته شیرجه انتخاب کرد.

تقی عسگری پدر شیرجه ایران، در سن بیست سالگی یعنی در سال ۱۳۲۳ نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال ۱۳۴۴ به طور متناوب در ۱۱ دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرده و ۹ بار به مقام قهرمانی و ۲ بار هم نایب‌ قهرمان این رقابت‌های مهم داخلی شده است.

- پدرشیرجه ایران، سفیر فدراسیون جهانی شد

وی دربخش بین المللی نیز با حضور در بازی‌های آسیایی دهلی‌نو در سال ۱۳۳۰ موفق شد در دو رشته شیرجه از سکو و تخته، برای نخستین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور روی سکو رفته و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند.

آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد، ۴۱ ساله بود و پس از کسب مقام نخست، با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

- پدرشیرجه ایران، سفیر فدراسیون جهانی شد

پایان پیام/ 





منبع: فارس