به گزارش زیرنویس به نقل از زومیت، مسیریاب گوگل با تغییرات ریز و درشت در رابط کاربری به‌روزرسانی شد. رابط کاربری سرویس مسیر‌یاب گوگل مپس در چندین سال گذشته تا حد زیادی بدون تغییر بوده، اما اکنون اصلاحاتی همچون بازطراحی ویژگی‌های کلیدی، از‌جمله بازطراحی رابط کاربری درهنگام جست‌وجوی مسیر را شاهد هستیم. بنا بر گزارش […]

به گزارش زیرنویس به نقل از زومیت، مسیریاب گوگل با تغییرات ریز و درشت در رابط کاربری به‌روزرسانی شد.

رابط کاربری سرویس مسیر‌یاب گوگل مپس در چندین سال گذشته تا حد زیادی بدون تغییر بوده، اما اکنون اصلاحاتی همچون بازطراحی ویژگی‌های کلیدی، از‌جمله بازطراحی رابط کاربری درهنگام جست‌وجوی مسیر را شاهد هستیم.

بنا بر گزارش ۹to5Google، در جدیدترین نسخه‌ی برنامه‌ی گوگل مپس با ضربه بر مکانی روی نقشه، برگه‌ای با طراحی جدید ظاهر می‌شود که دارای گزینه‌های بستن و اشتراک‌گذاری در گوشه‌ی سمت راست بالا‌ی صفحه است.

تغییر مهم دیگر این است که برگه‌ی یادشده، دیگر تمام فضای صفحه را اشغال نمی‌کند و بخشی از نقشه در بخش بالایی نمایان است.

نسخه‌ بازطراحی شده گوگل مپس

نسخه جدید گوگل مپ

نسخه جدید گوگل مپ

نسخه‌ فعلی گوگل مپس

بزرگترین تغییر در گوگل مپس ، بازطراحی بخش جست‌وجوی مسیرها است. رابط کاربری این بخش دیگر تمام‌صفحه نیست و قسمت بالای صفحه اکنون صرفاً به وارد کردن آدرس اختصاص داده می‌شود. این ویژگی، شلوغی رابط‌ کاربری را کمتر می‌کند.

نسخه جدید گوگل مپ

نسخه‌ فعلی گوگل مپس

نسخه جدید گوگل مپ

نسخه‌ بازطراحی شده گوگل مپس

گزینه‌ روش‌های مختلف حمل‌و‌نقل به پایین نمایشگر منتقل شده‌ است که دسترسی آسان‌تر به این ویژگی را در موبایل فراهم می‌کند. در این حالت با کشیدن انگشت به بالا، برگه به‌صورت تمام‌صفحه ظاهر نمی‌شود. این ویژگی امکان می‌دهد روش‌های ناوبری بیشتری مانند، حمل‌ونقل عمومی موجود در نقشه، روی صفحه دیده شوند.

با تغییرات جدید در سرویس مسیریاب گوگل شاهد رابط کاربری‌ ساده‌تر و خلوت‌تر هستیم که در‌نهایت تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد. این تغییرات در حال حاضر تنها در نسخه‌ی آزمایشی مشاهده شده‌اند و هنوز به‌طور گسترده در دسترس نیستند. انتظار می‌رود که تغییرات جدید گوگل مپس به‌زودی دردسترس کاربران گوشی‌های اندرویدی و گوشی آیفون نیز قرار گیرد.

منبع خبر: رکنـا