خون این افراد با بقیه فرق دارد!
خون این افراد با بقیه فرق دارد!

دیجیاتو نوشت: پژوهش جدید دانشمندان سوئدی برخی از نشانگرهای زیستی مشترک، مانند سطح کلسترول و گلوکوز، را در افراد بالای ۹۰ سال آشکار کرده است. به‌نظر می‌رسد خون افرادی که طول عمر بسیار طولانی دارند با بقیه تفاوت دارد. پژوهشگران به مطالعه ۱۲ نشانگر زیستی متفاوت در خون پرداختند؛ از جمله نشانگرهای مرتبط با التهاب، […]

- خون این افراد با بقیه فرق دارد!

دیجیاتو نوشت: پژوهش جدید دانشمندان سوئدی برخی از نشانگرهای زیستی مشترک، مانند سطح کلسترول و گلوکوز، را در افراد بالای ۹۰ سال آشکار کرده است. به‌نظر می‌رسد خون افرادی که طول عمر بسیار طولانی دارند با بقیه تفاوت دارد.

پژوهشگران به مطالعه ۱۲ نشانگر زیستی متفاوت در خون پرداختند؛ از جمله نشانگرهای مرتبط با التهاب، متابولیسم، عملکرد کبد و کلیه، و سوءتغذیه احتمالی و کم‌خونی. این‌ها نشانگرهایی بودند که در پژوهش‌های قبلی ارتباط‌شان با طول عمر و مرگ‌ومیر نشان داده شده بود.

یافته‌های پژوهشگران نشان می‌داد آن‌هایی که به صدسالگی رسیدند، به‌طور کلی از شصت‌سالگی سطح گلوکز (نشانگر زیستی متابولیسم)، کراتینین (نشانگر کبد) و اوریک اسید (نشانگر التهاب) پایین‌تری داشتند. با این که مقدار میانه این نشانه‌ها برای هر دو گروه تقریباً ثابت بود، اما صدساله‌ها به‌ندرت مقادیری بسیار پایین یا بسیار بالا داشتند.

منبع: اطلاعات انلاین