ایران در رده بندی فیفا یک پله و قطر ۲۰ پله بالاتر آمد
ایران در رده بندی فیفا یک پله و قطر ۲۰ پله بالاتر آمد

تسنیم نوشت: قرار است فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را منتشر کند. سایت « football-ranking.com» طبق فرمول‌های موجود اقدام به پیش‌بینی جایگاه‌ تیم‌های ملی جهان در رده‌بندی ماه فوریه کرده است که بر این اساس تیم ملی کشورمان با یک پله صعود و با ۱۶۱۰.۳۲ […]

- ایران در رده بندی فیفا یک پله و قطر ۲۰ پله بالاتر آمد

تسنیم نوشت: قرار است فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را منتشر کند.

سایت « football-ranking.com» طبق فرمول‌های موجود اقدام به پیش‌بینی جایگاه‌ تیم‌های ملی جهان در رده‌بندی ماه فوریه کرده است که بر این اساس تیم ملی کشورمان با یک پله صعود و با ۱۶۱۰.۳۲ امتیاز به رده بیستم جهان صعود می‌کند اما در قاره آسیا همچنان پشت‌ سر ژاپن است و جایگاه دوم را در اختیار خواهد داشت.

جایگاه پنج تیم برتر آسیایی نیز تغییر کوچکی خواهد داشت و قطر جای عربستان را رد رده پنجم می‌گیرد.

در قاره آسیا، ژاپن با ۱۶۱۵.۱۹ امتیاز و با یک پله سقوط همچنان رتبه نخست را در اختیار دارد و در رده هجدهم جهان جای دارد.

پس از ایران که رده دوم آسیا و رده بیستم جهان را در اختیار دارد، کره‌جنوبی با ۱۵۶۶.۱۷ امتیاز (رده ۲۲ جهان/ یک پله صعود)، استرالیا با ۱۵۵۴.۸۸ امتیاز (رده ۲۳ جهان/ ۲ پله صعود) و قطر با ۱۴۹۷.۷۰ امتیاز (رده ۳۸ جهان/ ۲۰ پله صعود) به‌ترتیب رده‌های سوم تا پنجم قاره کهن را به خود اختصاص داده‌اند.

تیم ملی فوتبال قطر شب گذشته (شنبه) با برتری ۳ بر یک مقابل اردن در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به قهرمانی در این رقابت‌ها رسید و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

جایگاه ۱۰ تیم برتر جهان هم دستخوش تغییر نخواهد شد و تیم‌های آرژانتین، فرانسه، انگلیس، بلژیک، برزیل، هلند، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و کرواسی به ترتیب رده‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: اطلاعات انلاین