به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا پس از حدود یک ماه به پایان رسید و تیم ملی فوتبال قطر با برتری برابر اردن و کسب عنوان قهرمانی، موفق شد بر بام فوتبال قاره آسیا بایستد. این دوره از جام ملت‌های آسیا با هیجانات و شگفتی‌های متعددی رو به رو بود. شکست ژاپن برابر […]

به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا پس از حدود یک ماه به پایان رسید و تیم ملی فوتبال قطر با برتری برابر اردن و کسب عنوان قهرمانی، موفق شد بر بام فوتبال قاره آسیا بایستد.

این دوره از جام ملت‌های آسیا با هیجانات و شگفتی‌های متعددی رو به رو بود. شکست ژاپن برابر عراق در مرحله گروهی، حذف کره جنوبی به دست اردن و شکست ایران برابر قطر از جمله نتایج دور از انتظار این رقابت‌ها بود.

در این مسابقات در مجموع ۵۱ دیدار برگزار شد که در این ۵۱ دیدار ۱۳۲ گل به ثمر رسید و قطر با ۱۵ گل، اردن با ۱۳ گل، ایران، ژاپن با ۱۲ گل، کره جنوبی با ۱۱، عراق با ۱۰ و استرالیا با ۹ گل بیشترین گل را به ثمر رساند

۱۲۴۴ شوت در این ۵۱ مسابقه به ثبت رسید که در مجموع تیم ملی ایران با ۱۰۱ شوت بیشترین شوت را به ثمر رساند و کره جنوبی با ۹۷، اردن با ۹۵، قطر با ۸۰، عربستان سعودی با ۷۱ و تاجیکستان با ۷۰ شوت در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

آمار و ارقام جام هجدهم/ ایران بیشترین کارت قرمز و بیشترین شوت

مجموع شوت‌های در چهارچوب ۳۹۸ شوت بود که اردن با ۳۸ شوت در چهارچوب، کره جنوبی با ۳۶، قطر با ۳۳، فلسطین و عربستان با ۲۲ و امارات با ۲۰ شوت، بیشترین شوت در چهارچوب را ثبت کردند.

در ۲۸ بازی تیم‌ها موفق به کلین شیت شدند که استرالیا، اردن، قطر و تایلند با ۳ کلین شیت بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند.

کره جنوبی با ۴۴۹۵ پاس، بیشترین پاس را در مجموع این مسابقات ثبت کرد قطر با ۳۰۳۱، ایران با ۳۰۲۶، ژاپن با ۲۹۶۷ و استرالیا با ۲۶۹۶ پاس در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

کره جنوبی با ۵۲، اردن با ۳۸، ایران با ۳۷، و ژاپن و عربستان با ۳۰، تاجیکستان با ۲۹، استرالیا و قطر با ۲۸ و فلسطین با ۲۵ کرنر بیشترین ضربه کرنر را به دست آوردند.

۱۲۳۳ مرتبه بازی به دلیل خطای بازیکنان متوقف شد که قطر با ۸۰، تاجیکستان با ۷۶، کره جنوبی با ۷۵، ازبکستان با ۷۳، ایران با ۷۲، اردن با ۷۱ و ژاپن با ۶۸ خطا بیشترین خطا را مرتکب شدند.

در این دوره مجموعاً ۱۶۴ کارت زرد از جیب داوران خارج شد که اردن با دریافت ۱۸ کارت زرد، قطر با ۱۶، کره جنوبی ۱۴، اندونزی با ۱۱، فلسطین و تاجیکستان با ۱۰ و استرالیا با ۹ کارت زرد در رده خشن‌ترین تیم‌ها قرار گرفتند.

۱۲ بار هم کارت قرمز از جیب داورها بیرون آمد که ایران، قرقیزستان و ویتنام با دریافت ۲ کارت قرمز در صدر قرار دارند.

منبع: مـهر