فرمول جادویی جانشین کی‌روش برای قهرمانی قطر در ۳۸ روز!
فرمول جادویی جانشین کی‌روش برای قهرمانی قطر در ۳۸ روز!

خبرنگار ورزشی فارس، «مدرسه لاماسیای بارسلونا» برای دومین بار تیم ملی فوتبال قطر را به بام فوتبال آسیا رساند و عنابی ها با اعتماد به مدرسه فوتبال اسپانیا «برای دومین بار متوالی قهرمان جام ملت های آسیا کرد». کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جانشین فلیکس […]

خبرنگار ورزشی فارس، «مدرسه لاماسیای بارسلونا» برای دومین بار تیم ملی فوتبال قطر را به بام فوتبال آسیا رساند و عنابی ها با اعتماد به مدرسه فوتبال اسپانیا «برای دومین بار متوالی قهرمان جام ملت های آسیا کرد».

کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جانشین فلیکس سانچز اسپانیایی شد. دوران مربیگری مرد پرتغالی با سبک خاص دفاعی اش بیشتر از ۱۰ ماه طول نکشید.

- فرمول جادویی جانشین کی‌روش برای قهرمانی قطر در 38 روز!

قطری ها که بعد از انصراف چین از میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ به عنوان میزبان جدید این مسابقات فوتبالی انتخاب شده بودند، ۳۸ روز مانده به آغاز این مسابقات مهم تصمیم بزرگی گرفتند و کارلوس کی روش را برکنار کردند.

بسیاری از کارشناسان فوتبال تصمیم مدافع عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا را مبنی بر قطع همکاری با کی روش آن هم تنها یک ماه مانده به آغاز مسابقات را زیرسوال بردند.

- فرمول جادویی جانشین کی‌روش برای قهرمانی قطر در 38 روز!

اما قطری‌ها که پیش از این با تکیه به مدرسه لاماسیا و حضور ژاوی هنرناندز در باشگاه السد نسلی طلایی از بازیکنان با استعداد مثل اکرم عفیف و المعز علی را به وجود آورده بودند خیلی خوب می دانستند که سبک مربیگری کی روش که تمایل به دفاع دارد به درد بازیکنان هجومی عنابی نمی خورد.

به همین خاطر قطری‌ها بلافاصله مارکز لوپز یک مربی اسپانیایی شاغل در لیگ ستارگان قطر که خیلی خوب از بازیکنان و فوتبال قطر شناخت داشت را انتخاب کردند.

لوپز سابقه بازی در باشگاه اسپانیول را دارد و این باشگاه ایالت کاتالونیا مربیگری هم کرده است. او مثل سانچز هموطنش که قطر را پیش از این قهرمان آسیا کرده بود یکی از مربیان پایه های مدرسه لاماسیا هم به شمار می آید.

تنها سبک مربیگری لوپز شبیه سانچز نبود بلکه این مربی ۶ سال هدایت تیم الوکره قطر را  برعهده داشت و خیلی خوب تمام بازیکنان عنابی  را می شناخت. این مربی اسپانیایی دو عنصر اصلی برای هدایت قطر یعنی «سبک مربیگری متناسب» و «شناخت خوب از بازیکنان قطری» را داشت.

لوپز «۳۸ سال روز مانده به مسابقات جام ملت های آسیا» هدایت قطر را برعهده گرفت و موفق شد در مدت کوتاه حضورش روی نیمکت عنابی نامش را در تاریخ فوتبال آسیا ثبت کند و «قطر را برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا کند».

پایان پیام/





منبع: فارس