به گزارش زیرنویس، بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو در روند ثبت نام خودروهای وارداتی، مهلت ثبت نام این خودروها در سامانه یکپارچه تا امروز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ تمدید شده است. البته مهلت وکالتی کردن حساب نزد بانک‌ها شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۳:۰۰ بود. متقاضیان باید یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد […]

به گزارش زیرنویس، بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو در روند ثبت نام خودروهای وارداتی، مهلت ثبت نام این خودروها در سامانه یکپارچه تا امروز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ تمدید شده است.

البته مهلت وکالتی کردن حساب نزد بانک‌ها شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۳:۰۰ بود.

متقاضیان باید یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود می‌کردند.

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

تبصره ۲- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌گردد.

تبصره ۳- کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تأخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آئین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۴- با وکالتی نمودن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره ۵- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

منبع: مـهر