دردسر‌های خرید لباس بچه‌ها
دردسر‌های خرید لباس بچه‌ها

وقتی صحبت از لباس می‌شود، تصمیم گیری صحیح بر اساس کیفیت، مقرون به صرفه بودن، استایل و کاربردی بودن آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و فصل خرید لباس بخصوص برای کودکان است با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم چگونه خرید بهتری برای کودکتان داشته […]

- دردسر‌های خرید لباس بچه‌ها

وقتی صحبت از لباس می‌شود، تصمیم گیری صحیح بر اساس کیفیت، مقرون به صرفه بودن، استایل و کاربردی بودن آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و فصل خرید لباس بخصوص برای کودکان است با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم چگونه خرید بهتری برای کودکتان داشته باشد.

زمان خرید لباس بچه‌گانه می‌تواند به میدان جنگ برای والدین تبدیل شود، زیرا بسیاری از چیز‌ها از رنگ لباس گرفته تا سایز بندی ممکن است اشتباه پیش بروند. علاوه بر آن مشکل بدخلقی بچه‌ها و خسته شدن آن‌ها نیز وجود دارد. آن‌ها با بزرگ شدن نسبت به همه چیز نظر می‌دهند و همه‌چیز را نمی‌پسندند. شما در این نبرد تنها نیستید. بسیاری از والدین پیش از عید با این چالش‌ها مواجه هستند.

جنس لباس

یکی از فاکتور‌های بسیار مهمی که در انتخاب لباس برای فرزندتان باید به آن توجه کنید جنسیت لباس است. پارچه‌های طبیعی به طور کلی بهترین گزینه. این پارچه‌ها پس از شست‌وشو تغییر بافت نداده و شکلشان عوض نمی‌شود؛ علاوه براین کودک احساس ناراحتی یا خارش نمی‌کند.

بطور کلی بهترین گزینه برای لباس کودک، لباس‌های نخی و کتان است که مطمئنا واکنش‌های آلرژیک ایجاد نمی‌کنند. دقت کنید لباس زود چروک نشود و بعد از دو بار شستشو تنگ شود. علاوه بر این موارد، باید سعی کنید لباس‌های خیلی گرمی برای کودک نخرید تا کودک علاوه بر ایام نوروز، در فصل بهار و پس از آن در فصل پاییز نیز به تن کند.

اندازه لباس

بهتر است لباس‌های کمی بزرگ‌تر برای بچه‌هایتان بخرید. مسلما انتخاب لباس تنگ یا چند سایز بزرگتر گزینه مناسبی نیست و کودک در آن احساس راحتی نمی‌کند.

بهترین انتخاب لباس کمی بزرگتر است، چون فرزند شما این شانس را خواهد داشت که برای مدت طولانی‌تری آن را بپوشد و این به طور خودکار به این معنی است که شما می‌توانید در پول خود صرفه جویی کنید، چون بچه‌ها خیلی سریع بزرگ می‌شوند. علاوه براین لباس‌های تنگ می‌توانند به رشد بدن آن‌ها آسیب بزنند و روی رشد ستون فقرات، شانه‌ها و پاهایشان تأثیر منفی بگذارند.

همین موضوع در مورد کفش‌ها نیز صادق است. هنگامی‌که کودک کفش‌های خیلی تنگ می‌پوشد، ممکن است باعث تغییر شکل جدی پای کودک شده و مشکلاتی مانند؛ درد در زمان راه رفتن و رشد نامناسب شود. بنابراین، همیشه بهتر است لباس‌هایی کمی بزرگتر از سایز کودک خود خریداری کنید، با این کار در عین صرفه اقتصادی، شما به کودک خود اجازه می‌دهید فوق العاده شیک به نظر برسد در حالی که در عین حال کودک احساس راحتی می‌کند و این از همه مهم‌تر است.

رنگ لباس

در انتخاب رنگ عاقلانه تصمیم‌گیری کنید. این راه‌حل نهایی نیست که، چون فرزند شما عاشق خاک بازی و … است، فقط رنگ‌های تیره را انتخاب کنید. در انتخاب لباس کودک، لباس‌هایی باید رنگ‌های متنوعی انتخاب کنید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که بدون مشکل با هم ترکیب شوند و در دمای بالا شسته شوند و دیگر نگران چگونگی پاک شدن لکه‌ها نباشید. به‎‌راستی که کودک شما سزاوار پوشیدن رنگ‌های متنوع است. این رضایت را از کودک خود نگیرید، فقط به این دلیل که لباس‌های او خیلی سریع کثیف می‌شوند.

بسیاری از اوقات، والدین لباس گران قیمتی را دیده و، چون با سلیقه خود و فرزندشان تطابق دارد خریداری می‌کنند و دیگر قادر نیستند لباس دیگری بخرند. این در حالیست که کودک خیلی سریع از یک لباس خسته می‌شود و تنوع برای او بسیار مهم است و او چیزی از گران یا ارزان بودن لباس متوجه نمی‌شود بلکه دوست دارد با چیز‌های جدید و متفاوت مواجه شود، بنابراین بجای خرید یک لباس گران قیمت اقلام سبک و متفاوت بخرید.

لباس‌های کشدار بهترین است

اگر کودکان پیش دبستانی در خانه دارید، خرید لباس‌های کشدار بهترین است. بچه‌های این سن همیشه می‌خواهند همه کار‌ها را خودشان انجام دهند؛ بنابراین بهتر است لباسی بخرید که آن‌ها بتوانند به تنهایی بدون هیچ مشکلی بپوشند. کش‌ها بهترین نوع برای پوشیدن آسان هستند. آن‌ها را می‌توان به راحتی پوشیده و درآورد، که قطعاً همان چیزی است که شما برای کودک خود می‌خواهید.

سلیقه آن‌ها را در نظر بگیرید

انتخاب لباس برای بچه‌ها احتمالا یکی از رضایت‌بخش‌ترین کار‌ها به خصوص برای مادران است. اما دقت کنید سلیقه کودک را در خرید خود مبنا قرار دهید. کودکان با اینکه کوچک هستند، اما می‌دانند دوست دارند چه بپوشند، به ما اعتماد کنید.

منبع: ایرنا

+