برای کاهش زانو درد هر روز این دانه را بخورید!
برای کاهش زانو درد هر روز این دانه را بخورید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، کنجد یک دانه روغنی غنی از فیبر، کلسیم، ویتامین های گروه B و پروتئین است. سرشار از MUFA (اسید چرب تک اشباع) است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. کنجد در غذاهای مختلف، نان تست، سالاد، حتی به صورت خام مصرف می‌شود. تهیه غذا با روغن […]

برای کاهش زانو درد هر روز این دانه را بخورید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، کنجد یک دانه روغنی غنی از فیبر، کلسیم، ویتامین های گروه B و پروتئین است. سرشار از MUFA (اسید چرب تک اشباع) است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. کنجد در غذاهای مختلف، نان تست، سالاد، حتی به صورت خام مصرف می‌شود. تهیه غذا با روغن آن در کشورهای آسیایی رایج است.

مصرف بیش از حد آن ممکن است رسوب چربی را افزایش داده و منجر به چاقی و بیماری قلبی شود. به گفته کارشناسان کنجد سیاه منبع خوبی از فیبر بوده  و کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد.

به دلیل اینکه منبع مغذی پروتئین گیاهی است، از استخوان‌های سالم حمایت کرده و ضمن کاهش التهاب، منبع خوبی از ویتامین B است.

کنجد سیاه به تشکیل سلول‌های خونی و کنترل قند خون کمک می‌کند و به دلیل اینکه غنی از آنتی اکسیدان است، از سیستم ایمنی شما حمایت می‌کند.

کنجد سیاه همچنین از سلامت تیروئید حمایت کرده و  به تعادل هورمونی در دوران یائسگی کمک می‌کند.

منبع: اطلاعات انلاین