به گزارش زیرنویس، سرهنگ سیداحمد موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیان […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ سیداحمد موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیان و با بررسی‌های فنی معلوم شد متهم یا متهمان پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها کرده‌اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: با اقدامات اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی، تعداد ۷ نفر متهم به هویت‌‌های معلوم در استان‌های همجوار‌ مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان انتقال شد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه؛ متهمان منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شدند ولیکن پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان صراحتا اقرار به کپی برداری از کارت های بانکی مشتریان در قالب میوه فروشی سیار کردند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهمین در اظهارات خود به کپی‌برداری کارت بانکی بیش از ۴۵۰ نفر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف نمودند، افزود: متهمان از پول سرقتی اقدام به خرید طلا و ارز از صرفی‌ها می‌نمودند.

 وی تاکید کرد: شهروندان هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار از قرار دادن کارت بانکی و رمز آن به فروشندگان و افراد غیر خود داری کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی، راهنمایی و انجام مشاوره در خصوص موضوعات سایبری می باشد.

منبع خبر: رکنـا