فدراسیون بسکتبال اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولودیمیر یرماکوف، بسکتبالیست ۱۷ ساله اوکراینی که در تیم زیر ۱۹ ساله‌های باشگاه ای‌آرتی جاینتز دوسلدورف آلمان بازی می‌کرد، با چاقو مورد حمله قرار گرفت و جان باخت. آرتم کوزاچنکو، دیگر بازیکن اوکراینی این تیم که او نیز به همراه یرماکوف مورد حمله قرار گرفته بود در بخش […]

- یک بسکتبالیست در آلمان به قتل رسید/ فقط به جرم اوکراینی بودن...!

فدراسیون بسکتبال اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولودیمیر یرماکوف، بسکتبالیست ۱۷ ساله اوکراینی که در تیم زیر ۱۹ ساله‌های باشگاه ای‌آرتی جاینتز دوسلدورف آلمان بازی می‌کرد، با چاقو مورد حمله قرار گرفت و جان باخت. آرتم کوزاچنکو، دیگر بازیکن اوکراینی این تیم که او نیز به همراه یرماکوف مورد حمله قرار گرفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است.

در این بیانیه آمده است: «بازیکنان جوان بسکتبال فقط به دلیل اوکراینی بودن با چاقو در خیابان مورد حمله قرار گرفتند.» هم‌تیمی‌های دو بازیکن جوان اوکراینی شب را در بیمارستان سپری کردند و پزشکان نتوانستند یرماکوف را نجات دهند. پلیس آلمان در حال بررسی این حادثه است.

یرماکوف در سال ۲۰۰۶ متولد شد و با تیم زیر ۱۶ ساله‌های اوکراین در مسابقات بسکتبال قهرمانی اروپا که در سال ۲۰۲۲ در بلغارستان برگزار شد، بازی کرد. فدراسیون بسکتبال به والدین وی تسلیت گفته و برای ارسال کمک‌های مالی به آنها اقدام کرده است.

این ورزشکار جوان از جنگ روسیه و اوکراین فرار کرده بود و در سال ۲۰۲۳ به دوسلدورف نقل مکان کرد. در بیانیه باشگاه ای‌آرتی جاینتز آمده است: «اتفاقاتی رخ می‌دهد که نمی‌توان آنها را درک یا توصیف کرد. ما عزادار هستیم و با بازیکن جوان خود ولودیمیر یرماکوف که عصر شنبه قربانی یک اتفاق خشونت‌آمیز شد و درگذشت، خداحافظی می‌کنیم. او برای فرار از جنگ در کشور مادری خود، در جولای ۲۰۲۳ به دوسلدورف آمد و اینجا را خانه جدید خود می‌دانست.»

بیشتر بخوانید: پدر ورزشکار مطرح خواهان تحقیق درباره مرگ پسرش شد/ چند روز پیش افرادی به دنبال او آمدند…

منبع: خبـر ورزشی