به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، قیمت طلا در آخرین معاملات بازار جهانی، ۲۴ دلار کاهش قیمت داشت و یک هزار و ۹۹۴ دلار قیمت خورد. بررسی روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که در طول دو ماه گذشته که طلا وارد کانال ۲ هزار دلار شده، تاکنون نتوانسته به زیر این کانال برود، اما با تغییر […]

- سقوط آزاد قیمت طلا/ سرمایه‌گذاران گیج شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، قیمت طلا در آخرین معاملات بازار جهانی، ۲۴ دلار کاهش قیمت داشت و یک هزار و ۹۹۴ دلار قیمت خورد. بررسی روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که در طول دو ماه گذشته که طلا وارد کانال ۲ هزار دلار شده، تاکنون نتوانسته به زیر این کانال برود، اما با تغییر فاز قیمتی در بازار جهانی، شرایط تغییر کرد.

بر همین اساس، گزارش قیمتی بازار جهانی طلا نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا افت ۴۰ دلاری و یک ماه گذشته ۵۴ دلاری را تجربه کرده است.

به این ترتیب، سرمایه گذاران طلا در طول یک هفته گذشته با زیان نزدیک به ۲ درصدی و در طول یک ماه گذشته با زیان ۲.۶ درصدی روبه رو شده اند.

طبق گزارش رویترز، در حال حاضر تمرکز سرمایه‌گذاران بر اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه ژانویه است که قرار است منتشر شود.

اقتصاددان‌های وال استریل انتظار دارند نرخ تورم سالیانه تا ۲.۹ درصد افزایش یافته باشد. این رقم در ماه گذشته برابر با ۳.۴ درصد بود. بالا ماندن سطح تورم می‌تواند آغاز روند کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را به تعویق بیندازد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

تاجران حدود ۶۲ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مه پایین بیاورد.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین