به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (۲۵ بهمن) هیئت دولت در واکنش به اعلام جرم دادستانی علیه دیجی‌کالا اعلام کرد که باید با این موضوعات با صبر و حوصله بیشتری برخورد شود. همچنین زارع‌پور تاکید کرد که در خلاء قانون نباید با پلتفرم داخلی به گونه‌ای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (۲۵ بهمن) هیئت دولت در واکنش به اعلام جرم دادستانی علیه دیجی‌کالا اعلام کرد که باید با این موضوعات با صبر و حوصله بیشتری برخورد شود. همچنین زارع‌پور تاکید کرد که در خلاء قانون نباید با پلتفرم داخلی به گونه‌ای رفتار کرد که فضای اقتصاد دیجیتال کشور ناامن شود.

به گزارش «فن‌زی» زارع‌پور با اعلام اینکه چون در اینجا با یک سکوی دیجیتال مواجه هستیم، لزوما وزارت ارتباطات نباید ورود کند گفت: «سکوهای خرید و فروش متولی خاص خودش را در کشور دارد. تعیین ضوابط فعالیت این پلتفرم‌ها در شورای عالی فضای مجازی در دست بررسی است و می‌دانم که قرار است در این زمینه طرحی به صحن شورا برده شود.»

واکنش وزیر ارتباطات به اعلام جرم علیه دیجی‌کالا/ باید با صبر و حوصله بیشتری برخورد شود!

او ادامه داد: «اما در خلاء قوانین و ضوابط توصیه من این است که ضمن برخورد با تخلفی که اتفاق افتاده است، باید با صبر و حوصله بیشتر با سکوی داخلی برخورد شود. در اتفاق اخیر یک پلتفرم وجود دارد یک تولیدکننده محتوا، باید تکالیف هر دو مشخص و براساس قانون با آنها برخورد شود. در نبود قانون نباید همه چیز به گردن پلتفرم افتاده شود. در این زمینه از مجلس هم می‌خواهیم ورود پیدا کرده و قانون‌گذاری مشخصی انجام دهد.»

او تاکید کرد که این پلتفرم‌های داخلی سرمایه‌های کشور هستند و باعث شده‌اند کشور از پلتفرم‌های مشابه خارجی بی‌نیاز شود. زارع‌پور اعلام کرد که اگر هم تخلف صورت گرفته باید متناسب با تخلف با دو طرف برخورد شود و نباید با این گونه برخوردها فضای اقتصاد دیجیتال ناامن شود.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین