به گزارش زیرنویس به نقل از نووستی، زنی در پارلمان سوئد به خاطر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت سوئد از جنایات رژیم صهیونیستی بر سر رئیس مجلس سوئد فریاد کشید و خواستار توقف حمایت‌های سوئد از نسل کشی اسرائیل در غزه شد. در جریان نشست پارلمانی در سوئد در حالی که رئیس مجلس […]

به گزارش زیرنویس به نقل از نووستی، زنی در پارلمان سوئد به خاطر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت سوئد از جنایات رژیم صهیونیستی بر سر رئیس مجلس سوئد فریاد کشید و خواستار توقف حمایت‌های سوئد از نسل کشی اسرائیل در غزه شد.

در جریان نشست پارلمانی در سوئد در حالی که رئیس مجلس بیانیه سیاست خارجی دولت را می‌خواند در ابتدا گفت: «سوئد از حق قانونی اسرائیل برای دفاع از خود در برابر (حماس) مطابق با قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی حمایت می‌کند.»

در همین حین زنی که روی سکوی حضار نشسته بود حرف او را قطع کرد و فریاد زد: «چطور می‌توانی؟ وقتی اسرائیل دارد نسل کشی می‌کند.»

رئیس مجلس خواستار برقراری نظم در سالن شد و پس از آن نیروهای امنیتی این زن را به بیرون از سالن بردند و برخی دیگر از فعالان همچنان به اخلال در سخنرانی وزیر ادامه دادند و بنابر گزارش SVT، نیروهای امنیتی ۵ نفر را به بیرون از سالن بردند.

وزارت بهداشت غزه امروز چهارشنبه از کشته شدن ۱۰۳ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه مجموع قربانیان این نوار از ۷ اکتبر به ۲۸ هزار و ۵۷۶ کشته رسیده، افزود: اشغالگران اسرائیل ۱۱ قتل عام را علیه خانواده‌ها انجام دادنده که طی آن ۲۴ ساعت ۱۰۳ شهید و ۱۴۵ زخمی بر جای گذاشت.

به گفته این وزارت خ ا ن ه «تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند و اشغالگران مانع از رسیدن خدمه آمبولانس به آنها می‌شود.»

جنگ غزه وارد صد و سی و یکمین روز خود شده است، در حالی که شبح یک فاجعه انسانی بر فراز رفح موج می‌زند.

فریاد مردم در پارلمان سوئد در حمایت از مردم غزه

منبع: مـهر