به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: از تنظیم قرارداد اجاره خانه و هر گونه ملک برای اتباع غیر مجاز جلوگیری می شود و تنظیم قرارداد مسکن برای اتباع غیر مجاز ممنوع است. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: گودرزی به مشاوران املاک تهران توصیه کرد هنگام عقد قرارداد از […]

- فوری؛ این افراد نمی‌توانند خانه اجاره کنند!/ اعلام جزییات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: از تنظیم قرارداد اجاره خانه و هر گونه ملک برای اتباع غیر مجاز جلوگیری می شود و تنظیم قرارداد مسکن برای اتباع غیر مجاز ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: گودرزی به مشاوران املاک تهران توصیه کرد هنگام عقد قرارداد از موجر و مستاجر تعهد اخذ شود که اتباع مجاز از یک واحد مسکونی به صورت چند خانواری استفاده نکنند.

او می گوید: همچنین باید از موجر و مستاجر تعهد اخذ شود که به هیچ وجه اتباع مجاز برای اتباع غیر مجاز واحد مسکونی اجاره نکرده و همچنین اشخاص ایرانی برای اتباع غیر مجاز واحد مسکونی اجاره نکنند.

گودرزی یادآور شد: تنظیم قرارداد مسکن برای اتباع مجاز که مجرد باشند نیز ممنوع است و مشاوران املاک به این نکته دقت و توجه کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: تنظیم قرارداد مسکن برای اتباع مجاز که دارای مدرک اقامتی از سایر استان های کشور هستند هم ممنوع است.

وی اظهار کرد: مشاوران املاک باید مدارک شناسایی اتباع مجاز عبارت از کارت آمایش ۱۷ از استان تهران، گذرنامه های خانواری و اقامتی با تاریخ اعتبار ممهور به مهر ادارات پلیس مهاجرت و گذرنامه در استان تهران، برگه های تردد غیر حمایتی، برگه های سرشماری معتبر از استان تهران شامل بازشماری، حمایت تحصیلی، اشتغال و واکسیناسیون است را از اتباع مجاز درخواست کنند.

او افزود:گذرنامه های دارای رویداد نوع B (سیاحتی) نیز مدرک اقامتی محسوب نمی شود و در صورت عدم رعایت موضوعات فوق الذکر با خاطیان و متخلفان طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

گودرزی گفت: تمامی اتباع غیر مجاز کشورها امکان عقد قرارداد با هیچ مشاور املاکی را ندارند بنابراین این درخواست را از مشاوران املاک نکنند.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین