امیرمسعود عابدین: رضوانی موتورز یک کمپانی طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیا در آمریکا است. رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان خودروهای سوپر اسپرت که قبلاً با آستون مارتین و فراری کار می‌کرد، تأسیس شد. بیایید با موتور خودرو شروع کنیم. قوای محرکه خودرو یک موتور ۶.۲ لیتری V۸ است […]

امیرمسعود عابدین: رضوانی موتورز یک کمپانی طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیا در آمریکا است. رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان خودروهای سوپر اسپرت که قبلاً با آستون مارتین و فراری کار می‌کرد، تأسیس شد.

هیولای ایرانی آمریکایی غوغا به پا کرد / سوپراسپرت قدرتمند رضوانی

بیایید با موتور خودرو شروع کنیم. قوای محرکه خودرو یک موتور ۶.۲ لیتری V۸ است که از یک جفت توربوشارژر برای تولید ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۹۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. سایر جزئیات موتور هنوز ارائه نشده است، اما همچنان به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه متصل است.

رضوانی مدعی است که هیولا در ۲.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت یک چهارم مایل را در ۹.۶ ثانیه طی می‌کند. بدنه کاملا فیبر کربنی خودرو به عملکرد آن کمک بسیاری می‌کند و وزن خودرو را به ۱۳۴۲ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

هیولای ایرانی آمریکایی غوغا به پا کرد / سوپراسپرت قدرتمند رضوانی

نمای بیرونی خودرو برخی از نشانه‌های کوروت C۸، مانند ورودی‌های جانبی بزرگ و سقف قابل جابجایی را حفظ می‌کند. اگزوز چهارتایی در عقب، ظاهری تهاجمی را به وجود می‌آورد که با یک دیفیوزر بزرگ همراه شده است. درهای پروانه‌ای شکل که تم سوپراسپرت وحشی را تکمیل می‌کنند، در این خودرو دیده می‌شود.

هیولای ایرانی آمریکایی غوغا به پا کرد / سوپراسپرت قدرتمند رضوانی

نشانه‌های شورولت بیشتر در داخل خودرو وجود دارند. رضوانی ستون دکمه‌هایی را که صندلی‌ راننده و سرنشین شاگرد را جدا می‌کرد، حذف کرده است. فرمان خودرو با الهام از خودروهای فرمول یک، یوغی شکل طراحی شده است. لوگوی رضوانی جایگزین نشان کوروت می‌شود.

یک پکیج سفارشی ۴۵ هزار دلاری به نام “۰۰۷” وجود دارد که شامل ماسک‌های گاز، دید در شب، حفاظت از پالس الکترومغناطیسی، دستگیره های برقی درب، پخش کننده اسپری فلفل، پیچ‌های آهنربایی، آژیر و کمک‌های اولیه است. یک سیستم تشخیص مواد منفجره سفارشی نیز وجود دارد که قیمت آن هنوز ذکر نشده است.

هیولای ایرانی آمریکایی غوغا به پا کرد / سوپراسپرت قدرتمند رضوانی

بدنه زرهی قانونی برای این سوپراسپرت هم وجود دارد، اما ۵۵ هزار دلار اضافی برای شما هزینه خواهد داشت. در این پکیج، مقادیر نامشخصی از زره برای نمای بیرونی و همچنین شیشه ضد گلوله ارائه می‌شود.

رضوانی ۴۸۵ هزار دلار برای هیولا قیمت تعیین کرده است. این قیمت قبل از اضافه شدن هر یک از امکانات عجیب و غریب است. با اضافه شدن پکیج ۰۰۷ و پکیج زرهی، قیمت هیولا به ۵۸۵ هزار دلار افزایش می‌یابد. تنها ۲۰ دستگاه از هیولا تولید خواهد شد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین