به گزارش زیرنویس، علی محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: همزمان با روز درختکاری در ۱۵ اسفندماه امسال ۲ هزار هکتار از طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران عملیاتی خواهد شد که مساحت قابل توجهی از این میزان درختان مثمر مانند انگور، گیلاس، آلبالو، خرمالو و… است. این طرح […]

- ساخت یک پل جدید گردشگری در تهران | این پل کجا و چه زمانی افتتاح می‌شود؟

به گزارش زیرنویس، علی محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: همزمان با روز درختکاری در ۱۵ اسفندماه امسال ۲ هزار هکتار از طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران عملیاتی خواهد شد که مساحت قابل توجهی از این میزان درختان مثمر مانند انگور، گیلاس، آلبالو، خرمالو و… است. این طرح به محدوده مناطق تهران ارتباط دارد و در محدوده‌های مناطق ۲۲، ۵، ۲، ۱، ۱۴، ۱۳، ۱۵، ۲۰، ۲۱ و … ۲ هزار هکتار طرح کمربند سبز اجرا می‌شود.

تسنیم در خبری نوشت که وی تصریح کرد: تا پایان سال حدود ۲۰ بوستان مادر و کودک به‌بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین فاز نخست روددره فرحزاد با مساحت ۵۴ هکتار آماده شده است و تا فروردین ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

مختاری به بهره‌برداری بوستان چهارباغ در فاصله بزرگراه شهید سلیمانی ـ شهید همت و شهید حقانی ـ بزرگراه مدرس اشاره کرد و گفت: مساحت این بوستان حدود ۴۵ هکتار است که در مرحله اول فاز نخست آن فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره بوستان چهارباغ تصریح کرد: ۴ باغ ایمان، دانش، آفرینش و بهشت در قالب این بوستان پیش‌بینی شده است که تا پایان فروردین سال آینده قسمت بهشت این بوستان به‌بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پل ارتباطی بین مصلی و چهارباغ که روی بزرگراه شهید سلیمانی در حال احداث است که این پل شبیه به پل طبیعت در بزرگراه شهید مدرس خواهد شد.

وی گفت: بنابر برنامه‌ریزی انجام شده کل پروژه چهارباغ تا پایان سال ۱۴۰۳ به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

مختاری تصریح کرد: حدود ۳۷ پروژه نیز شامل بوستان‌های محله‌ای، منطقه‌ای، بانوان و… در دستور کار قرار دارد.

۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین