به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد طی سخنانی گفت: ایام، ایام امام حسین (ع) است و این ایام درخشش انوار عرشی است. وی ضمن دعوت مؤمنان به رعایت تقوا الهی افزود: خداوند متعال آنچه را که دوست دارد بر […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد طی سخنانی گفت: ایام، ایام امام حسین (ع) است و این ایام درخشش انوار عرشی است.

وی ضمن دعوت مؤمنان به رعایت تقوا الهی افزود: خداوند متعال آنچه را که دوست دارد بر سر راه انسان‌ها قرار می‌دهد. خیلی چیزها را دوست داریم اما نمی‌توانیم به آن برسیم و اگر فکر می‌کنیم آنچه را که دوست داریم باید به آن برسیم و آنچه که بد است به آن نرسیم، راهش رعایت تقوای الهی است.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه اظهار داشت: خداوند به همه ما حال خوش دهد زیرا حال خوش نعمت است.

وی با بیان اینکه خداوند ما را به صراط مستقیم راهبر باشد، تاکید کرد: نعمت‌ها دو بخش است. نعمت‌های ظاهری و نعمت‌های باطنی که هر کدامشان قابل کسب هستند یا موهبتی است به این معنا که خداوند به هر کس که بخواهد آن را عنایت می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حماسه حضور مردم در ۲۲ بهمن انصافاً نشان داد ملت بصیر ما، زنان و مردان با ایمان، زمان شناس، دشمن شناس و ولایت مدار هستند و کم نگذاشتند.

وی افزود: روز ۲۲ بهمن این راهپیمایی و حضور حماسی انجام شد که ویژگی‌هایی داشت، از جمله اینکه بر اساس آماری که کارشناسان از همه نقاط کشور، از استان‌ها و شهرستان‌ها و روستاها ارائه کردند، امسال سطح مشارکت از سال‌های قبل بیشتر بود. این مشارکت استقامت و بصیرت مردم را نشان داد و پیام بسیاری داشت زیرا بر دهان دشمنان استکباری زده و موجب عصبانی شدن دشمنان خارجی و داخلی و شبکه‌های شیطانی شد.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: حضور مردم یک حضور عزت‌ساز و با مقابله صحیح در برابر تبلیغات دشمن و بوق‌های رسانه‌ای آنان بود. نکته قابل ذکر آن است که در این راه پیمایی که جشن تولد نظام و میثاق با امام، شهدا و ولی فقیه بود، شاهد تنوع حاضرین در سطح وسیعی بودیم.

صدیقی خاطر نشان ساخت؛ در راهپیمایی امسال زنان، مردان، جوانان و نوجوانان ایفای نقش کردند. از طرفی در راهپیمایی امسال شاهد حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها بودیم، زیرا حضوری چشمگیر از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: آنان که امام راحل را ندیده و دوران دفاع مقدس برایشان ملموس نبود اما خون شهدا باعث شد که این فرزندان کشور و امیدهای ما راه شهدا را طی کنند و پاسدار خون آنان باشند.

خطیب موقت تهران اظهار کرد: در حالی که شاهد تبلیغات بسیار پر حجم دشمنان بودیم و توپخانه‌های تبلیغاتی آنان شبانه روز فعالیت می‌کردند تا فکر مردم ما را هدف قرار دهند و آنها را مأیوس کرده و بین ملت و حاکمیت جدایی بیندازند، اما مردم کشورمان دشمن خارجی و غرب‌گرایان صاحب تریبون داخلی را ناکام گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: مشکلات اقتصادی مردم غیر قابل انکار است. مشکل گرانی و مسکن و مشکلات زیاد دیگری بر ما تحمیل شده است که بخشی از آن به خاطر فشارهای تحریم‌های دشمنان است اما ملت ما با مقاومت از فشارها عبور کرده و با بصیرت به میدان آمده تا بگویند با آنکه مشکلاتی وجود دارد، آنها را تحمل می‌کنند اما آنان صاحب و پاسدار انقلاب هستند. مردم بار دیگر در راهپیمای ۲۲ بهمن گفتند که با شهدا امام و ولی فقیه عهد بستند از انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت خواهند کرد.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: عقیده و باور ما این است که این انقلاب انقلابی الهی است و استمرار حکومت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) می‌باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار مسوولین نظام در روز مبعث فرمودند که مبعث چشمه جوشانی است که همه نسل‌ها تا روز قیامت بتوانند از این چشمه حیات گرفته و زندگی طیبه داشته باشند و با قدرت در مقابل شیاطین ایستادگی کنند. پیام پیامبران بعد از امامان معصوم در دوران غیبت حال حاضر، توسط رهبر انقلاب به عنوان نایب امام زمان (عج) به مردم ارائه می‌شود که صدای رسایی برای رهایی از اسارت‌ها پلیدی‌ها برای انسان‌ها است و ایران جوشش جدیدی از بعثت انبیا است و هرگز دشمنان نمی‌توانند این صدا را خاموش کنند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: این بعثت مستمر نبوی که در ایران درخشیده است و از آستین نایب امام زمان امام راحلمان بیرون آمد و همه قدرت‌های شرقی و غربی را بر آن حساس کرد. دشمنان تلاش کردند تا این نور را خاموش کنند اما نه تنها این نور خاموش نشد، بلکه مرزها را درنوردیده و به سوریه، لبنان، یمن قهرمان و غزه رسیده است و یک زنجیره مستحکمی در برابر شیاطین بزرگ و سران قدرت‌های بزرگ شکل گرفته است.

وی ادامه داد: ملت‌ها و کشورهایی که با همه فقر و مشکلات و نداشتن سلاح‌های مدرن به شریان‌های اقتصادی اسراییل ضربه‌های مهلکی وارد می‌کنند. هرچند آمریکا و انگلیس برای مقابله با یمن وارد شدند، اما نتوانستند کاری را از پیش ببرند. از سوی دیگر حزب الله لبنان با رهبری سید حسن نصرالله که شاگرد امامین انقلاب است توانسته است پایگاه‌های اسراییل را در نهایت دوراندیشی و آرامش فلج کند. همچنین عراق هم به میدان آمده است. اکنون مرجعیت عراق حشد الشعبی، دولت و گروه‌های انقلابی عراق همه یک صدا در حمایت از مردم غزه به میدان آمده‌اند. گروه‌های عراقی پایگاه‌های آمریکایی را در نقاط مختلف منطقه هدف قرار می‌دهند.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: مستکبرین در حال آب شدن هستند و آنچه که مشخص است این است که حق همیشه پیروز و باطل از بین رفتنی است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند گفت: انتخابات حق و عزت مردم است. انتخابات دوام در برابر فشارها و تحول‌خواهی همیشگی مردم است. در عین حال انتخابات موجب تامین امنیت روانی، فرهنگی و سیاسی منطقه ما می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: انتخابات خار چشم دشمنان و نور چشم دوستان است. انتخابات نشان می‌دهد که حیات سیاسی و اجتماعی جامعه نمرده و زنده است زیرا جامعه‌ای که بمیرد قدرت اجتماعی ندارد و اجتماعات عظیم مردم نیز نشانه زندگی و حیات آنان است.

وی ادامه داد: این در حالیست که ملت ما دریافته است که باید سرنوشت خود را خود رقم بزند زیرا خدای متعال راه درست را در برابر او قرار داده که راه دین ولایت استقلال و عزت است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این نظام دو پایه دارد که یک پایه آن جمهوریت و پایه دیگر اسلامیت است. این جمهوریت است که موجب می‌شود تا احکام اسلام اجرایی شود زیرا امیرالمومنین علیه السلام رهبری بزرگ بود و چون مانند شما مردم ایران را نداشت و تا مرزهای پیروزی در شام پیش رفت ولی چون اعتقادی به ولایت نبود دشمنان و منافقین او را مجبور کردند تا دست از پیروزی‌ها بکشد.

وی بیان کرد: تشخیص ملت ایران این است که حفظ استقلال، عزت و مقابله با تهاجم خونخوارانی که دشمنان مانند داعش به وجود آوردند، این است که مانند ۴۵ سال گذشته پرچم اسلام را برافراشته دارند.

وی گفت: انگیزه حضور در انتخابات یک انگیزه عقلی، شرعی، سیاسی، بصیرتی و ولایتمداران است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با بیان آنکه برخی از افراد که می‌گویند به خاطر وجود مشکلات نباید در انتخابات شرکت کرد، گفت: اتفاقاً چون مشکلات داریم باید در انتخابات شرکت کنیم. اگر کسی بیمار باشد آیا باید بمیرد؟ تحول و ارتقا توانمندی‌های کشور و باز شدن گره‌ها مستلزم حضور مردم در انتخابات است زیرا حضور کم در انتخابات منجر به آن می‌شود که دشمنان دچار خطای محاسبه شده و دوباره هزینه‌های زیادی را برای مردم و کشور به وجود آورند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به آنان که چندان از اعتقادات مذهبی برخوردار نیستند، خاطرنشان ساخت: حتی آنانی که چندان اعتقادات مذهبی ندارند هم می‌دانند آسایش، امنیت و رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو حضور در انتخابات است.

وی تاکید کرد: البته مشکلات در همه کشورها وجود دارد و مشکلات خیلی از کشورها را مردم ما ندارند. اما به برکت اینکه این کشور امام زمان است اطمینان دارم مردم آگاه و بصیر ما و به خصوص رای اولی‌ها که صحنه‌هایی از حضور آنها را در راهپیمایی مشاهده کردیم در انتخابات حضور و مشارکتی فعال خواهند داشت.

منبع: مـهر