در این کشور برای دوچرخه‌سواری مردم پول می‌دهند!
در این کشور برای دوچرخه‌سواری مردم پول می‌دهند!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هافینگتون پست، هلند کشوری مسطح و کوچک دارای مغازه‌های دوچرخه‌فروشی، قفسه‌های پارکینگ و شبکه‌ای منظم از مسیرهای دوچرخه‌سواری است. فقط یک درصد از کل سفرهای ساکنان ایالات متحده با دوچرخه انجام می شود، ولی ساکنان هلند بیش از ۲۵ درصد سفرها را با دوچرخه انجام می دهند. با […]

در این کشور برای دوچرخه سواری پول می‌دهند!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هافینگتون پست، هلند کشوری مسطح و کوچک دارای مغازه‌های دوچرخه‌فروشی، قفسه‌های پارکینگ و شبکه‌ای منظم از مسیرهای دوچرخه‌سواری است. فقط یک درصد از کل سفرهای ساکنان ایالات متحده با دوچرخه انجام می شود، ولی ساکنان هلند بیش از ۲۵ درصد سفرها را با دوچرخه انجام می دهند.

با این حال، دولت فکر می‌کند تعداد کمی از شهروندان با دوچرخه سر کار می‌روند. وزارت زیرساخت هلند به تازگی قانون وضع کرده است و به کسانی که با دوچرخه به سر کار می‌روند مبلغی به عنوان پاداش می‌دهد.

دوچرخه سواران می توانند به ازای هر کیلومتری که به محل کار خود رکاب بزنند، مبلغی تعیین شده از کارفرمای خود مطالبه کنند. طبق این قانون هر فرد به ازای ۱۰ کیلومتر می‌تواند حدود ۵۰۰ دلار اضافی در فیش حقوق خود دریافت کند که معاف از مالیات خواهد بود.

ون ولدهوون، وزیر امور زیرساخت‌های هلند می‌گوید هدف از این طرح اضافه کردن تعداد بیشتری از افراد دوچرخه سوار و کاهش مشکلات ترافیکی است.

منبع: اطلاعات انلاین