با خواص باورنکردنی چای نعنا آشنا شوید
با خواص باورنکردنی چای نعنا آشنا شوید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، چای نعناع می‌تواند عضلات معده و روده را آرام کند، که در درجه اول به دلیل محتوای منتول در نعناع است. برای تسکین گرفتگی و ناراحتی عمومی دستگاه گوارش از چای نعناع استفاده می‌شود. چای نعناع همچنین ممکن است موجب کاهش هورمون آندروژن، به ویژه […]

با مزایای چای نعنا آشنا شوید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، چای نعناع می‌تواند عضلات معده و روده را آرام کند، که در درجه اول به دلیل محتوای منتول در نعناع است.

برای تسکین گرفتگی و ناراحتی عمومی دستگاه گوارش از چای نعناع استفاده می‌شود.

چای نعناع همچنین ممکن است موجب کاهش هورمون آندروژن، به ویژه در زنان شود.

لازم به یادآوری است سطوح بالای آندروژن در زنان ممکن است باعث رشد موهای ناخواسته در صورت، سینه ها یا معده شود. اگرچه مطالعات بیشتری برای تایید این یافته مورد نیاز است، اما دو فنجان چای نعناع روزانه ممکن است به کنترل رشد موهای ناخواسته کمک کند.

خود نعناع معمولاً برای کمک به تسکین علائم سوء هاضمه، حالت تهوع، استفراغ و گاز استفاده می شود. علاوه بر این، نعناع سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مفید است که به محافظت در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می‌کند.

افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می برند، اغلب از نوشیدن چای نعناع سود می‌برند.

چای نعناع سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به محافظت و ترمیم سلول ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

خواص آنتی اکسیدانی چای نعناع را می‌توان به سطوح خوب ترکیبات فنولیک و فلاونوئیدها، ترکیبات زیست فعال که دارای خواص ضد التهابی نیز هستند، نسبت داد.

 

منبع: اطلاعات انلاین