به گزارش زیرنویس ، جلسه‌ی شورایعالی کار با موضوع بررسیِ گزارشِ کمیته مزد و اصلاح آیین‌نامه‌های انتخابات اعضای هیأتهای تشخیص و حل اختلاف روز دوشنبه، ۳۰ بهمن برگزار خواهد شد.  مهم‌ترین موضوع موردِ بررسی در جلساتِ کمیته‌ی مزد امسال، امکانِ اجرای مزد منطقه‌ای در ایران بود. به گفته‌ی نمایندگانِ کارگریِ حاضر در جلساتِ کمیته‌ی مزد، اجرای […]

به گزارش زیرنویس ، جلسه‌ی شورایعالی کار با موضوع بررسیِ گزارشِ کمیته مزد و اصلاح آیین‌نامه‌های انتخابات اعضای هیأتهای تشخیص و حل اختلاف روز دوشنبه، ۳۰ بهمن برگزار خواهد شد. 

مهم‌ترین موضوع موردِ بررسی در جلساتِ کمیته‌ی مزد امسال، امکانِ اجرای مزد منطقه‌ای در ایران بود. به گفته‌ی نمایندگانِ کارگریِ حاضر در جلساتِ کمیته‌ی مزد، اجرای مزد منطقه‌ای برای امسال در نهایت مورد موافقتِ بسیاری از اعضا قرار نگرفته است. گزارشِ تهیه شده در کمیته مزد قرار است روز دوشنبه در شورایعالی کار مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت تصمیم این شورا اعلام شود. 

صحبت از اجرای مزد منطقه‌ای البته مربوط به امسال نیست و در سال‌های گذشته نیز بارها مطرح شده است. مزد منطقه‌ی موردِ مخالفتِ شدید فعالان کارگری است. آن‌ها معتقدند در شرایطی که دو مولفه‌ی نرخ تورم و سبد معیشت در تعیین حداقل مزدِ کارگران نقشی ندارد، اجرای مزد منطقه‌ای فقط اوضاع را برای کارگران بدتر خواهد کرد. 

در آستانه‌ی اسفندماه قرار داریم و شورایعالی کار باید جلساتِ خود را بر موضوعِ تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ کارگران متمرکز کند، اما هنوز مشخص نیست این شورا چه زمانی به طور جدی به موضوعِ مزد ۱۴۰۳ ورود می‌کند.

 

منبع خبر: رکنـا