لیگ ملت‌های والیبال آخرین فرصت بلندقامتان ایران برای حضور در المپیک پاریس است، تیم ملی والیبال ایران با هدایت عطایی در لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک نتوانست نتیجه بگیرد و در نهایت عطایی مهرماه در کوران مسابقات انتخابی المپیک از سمت خود استعفا داد. پس از استعفای عطایی صحبت از جذب سرمربی خارجی به میان […]

- مذاکرات مثبت فدراسیون با دو گزینه/ سرمربی جدید تیم ملی معرفی می‌شود؟

لیگ ملت‌های والیبال آخرین فرصت بلندقامتان ایران برای حضور در المپیک پاریس است، تیم ملی والیبال ایران با هدایت عطایی در لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک نتوانست نتیجه بگیرد و در نهایت عطایی مهرماه در کوران مسابقات انتخابی المپیک از سمت خود استعفا داد. پس از استعفای عطایی صحبت از جذب سرمربی خارجی به میان آمد و اعضای کمیته فنی و مسئولان فدراسیون چندین جلسه با یکدیگر داشتند تا از بین گزینه‌های روی میز در نهایت یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب کنند.

جلسات کمیته فنی چندین مرتبه برگزار شد و در شرایطی که قرار بود بین گزینه‌های آنجلو لورنزتی، روبرتو پیاتزا و سعید معروف یک گزینه را انتخاب کنند، در نهایت از سوی فدراسیون والیبال اعلام شد برخی شیطنت کردند و نظر لورنزتی گزینه فدراسیون برای هدایت تیم را تغییر دادند.

مرادی در رابطه با این موضوع گفته بود: «این موضوع برای ما قدری عجیب بود چون در مکالمه اولیه‌ای که با او داشتم برای حضور در ایران کاملاً اظهار تمایل کرده بود. حتی قرار بود روز چهارم ژانویه دستمزدش را به من اعلام کند. آقای لورنزتی مربی بزرگی است و ما به تصمیمات او احترام می‌گذاریم. گناهی متوجه او نیست. اگر بخواهیم برای کسی گناهی متصور شویم آن را به افرادی که از داخل ایران یا کسانی که طمع به مسؤولیت فدراسیون دارند، یا دلالان که به دنبال جذب مربی دیگری هستند و مربیان دیگر را از میدان به در می‌کنند باید این گناه متوجه این افراد بدانیم. اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد برای والیبال ایران بسیار اتفاق بدی است.»

پس از اینکه موضوع جذب لورنزتی برای تیم ملی والیبال منتفی شد، فدراسیون به سراغ گزینه‌های دیگر رفت اما این بار برای پیشگیری از برخی اتفاقات گذشته، نام مربیان مورد نظر عنوان نشد.

فدراسیون با ۴ مربی دیگر خارجی که ۳ نفر از آنها از قاره اروپا و یک نفر هم از قاره آمریکا هستند مذاکراتی داشته که دو گزینه از شانس بالاتری برای توافق با فدراسیون برخوردارند. این دو جزو مربیان مطرح و شناخته شده والیبال جهان به شمار می‌روند.

قرار است جلسه کمیته فنی روز یکشنبه (۲۹ بهمن) برگزار شود، این جلسه با حضور وحید مرادی، سرپرست فدراسیون، ناصر میرفخرایی، محمود افشاردوست، مصطفی کارخانه، منوچهر پورحسن، علی فتاحی، پدیده بلوری‌زاده، امیر طلوع‌کیان و جواد مهرگان (به صورت آنلاین) برگزار خواهد شد و گویا اعضای کمیته فنی هم در مورد این دو گزینه که نتایج مذاکره با آن‌ها مثبت بوده رأی نهایی خود را اعلام خواهند کرد. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد تا آخر بهمن سرمربی تیم ملی والیبال ایران مشخص و معرفی خواهد شد.

منبع: خبـر ورزشی