به گزارش زیرنویس، عباس شیری (سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم) گفت: یک کارگر ۳۸ساله به نام «سید فرشید محمودی» هنگام کار در یکی از ساختمان‌های درحال ساخت در خیابان پردیسان قم، با سقوط از ارتفاع طبقه هفتم به داخل چاله آسانسور درگذشت. به گفته وی، هرچند گفته می‌شود آقای محمودی به عنوان یک کارگر […]

به گزارش زیرنویس، عباس شیری (سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم) گفت: یک کارگر ۳۸ساله به نام «سید فرشید محمودی» هنگام کار در یکی از ساختمان‌های درحال ساخت در خیابان پردیسان قم، با سقوط از ارتفاع طبقه هفتم به داخل چاله آسانسور درگذشت.

به گفته وی، هرچند گفته می‌شود آقای محمودی به عنوان یک کارگر ساختمانی حین حادثه دارای بیمه تامین اجتماعی بوده است،این اتفاق به دنبال رعایت نشدن موارد ایمنی در محیط کار رخ داده است.

نماینده و بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینک سالانه حدود هزار کارگر ساختمانی همانند مرحوم محمودی بر اثر رعایت نشدن نکات ایمنی جان خود را از دست داده یا به شدت مصدوم می‌شوند، گفت: وقوع این گونه حوادث ناشی از عدم نظارت بازرسی وزارت کار به دلیل کمبود نیروی کار است. در چنین شرایطی آیا بازرسی وزارت کار پاسخگوی زن و سه فرزند آقای محمودی و سایر کارگرانی که هر چند روز یکبار بر اثر حادثه کار جان می‌بازند، خواهد بود.

به گفته وی؛ اگرچه مسئولان وزارت کار به نقش خطای انسانی در بروز حوادث کار اشاره می‌کنند و این مولفه را عامل بروز بیش از ۸۰ درصد حوادث می‌دانند اما یکی از ضعف‌های بزرگ این وزارتخانه، کمبود تعداد بازرسان کار است. در حال حاضر، ۱۲۰۰ بازرس کار در ایران اشتغال دارند که از این تعداد ۱۲ تا ۱۳ نفر در قم فعالیت دارند. اما آیا این تعداد پاسخگوی تعداد کارگاه‌های مسقر در قم خواهند بود؟

منبع خبر: رکنـا