به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست اظهار کرد: کمربند سبز اطراف دریاچه ارومیه برای دریاچه ارومیه مشکل ایجاد کرده که اقداماتی برای رفع این مشکلات در دست اجرا است.برای زنده شدن مجدد دریاچه ارومیه باید اقدامات گوناگونی انجام شود که یکی از آن ها ازبین بردن گونه‌های آب بر است. او گفت: […]

به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست اظهار کرد: کمربند سبز اطراف دریاچه ارومیه برای دریاچه ارومیه مشکل ایجاد کرده که اقداماتی برای رفع این مشکلات در دست اجرا است.برای زنده شدن مجدد دریاچه ارومیه باید اقدامات گوناگونی انجام شود که یکی از آن ها ازبین بردن گونه‌های آب بر است.

او گفت: همچنین الگوی ۵ میلیون هکتاری کشت واقعی توسط وزارت کشاورزی در حوزه آب خیز باید داشته باشیم. البته ناگفته نماند باید چاه‌های غیر مجازی که در اطراف دریاچه توسط افرادی که برای خوش گذرانی حفر شده اند توسط وزارت نیرو مسدود و جمع آوری شوند.

رییس محیط زیست در ادامه تصریح کرد: در آخرین نشست ستاد تالاب‌های کشوری تمامی این موضوعات مطرح شد و نقش هر دستگاه مشخص شده است.

رییس محیط زیست بیان کرد: در حال حاضر در اطراف دریاچه گونه گیاهی مانند یونجه کشت می‌شود که حدود ۳۴ درصد از آب مناطق را به خود اختصاص می‌دهد و این گونه‌ها باید جمع آوری شوند تا صدمات بیشتری وارد نکنند.

سلاجقه در خصوص وظایف دستگاه های ذی ربط بیان کرد: با تشکیل ستاد تمامی تصمیم گیری‌ها در حکم قانون آمده و هر دستگاه موظف است وظایف خود را انجام دهد.اگر تمام دستگاه ها دست به دست هم بدهند می توانیم روند رو به رشدی را در راستای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه داشته باشیم.

 

منبع خبر: رکنـا