فارس: وزیر خارجه قطر با اشاره به وجود اختلافات در توافق تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفت که «تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به توافق دست یابیم و مشکلات انسانی را در غزه کاهش دهیم». شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شامگاه امروز […]

فارس: وزیر خارجه قطر با اشاره به وجود اختلافات در توافق تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفت که «تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به توافق دست یابیم و مشکلات انسانی را در غزه کاهش دهیم».

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شامگاه امروز شنبه خبر داد که در خصوص توافق تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی همچنان اختلافاتی وجود دارد.

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه «گذر زمان به سود ما نیست»، گفت: در مسیر مذکرات، در بُعد کمکهای انسانی دشواریهایی وجود دارد».

وی با بیان اینکه «تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به توافق دست یابیم و مشکلات انسانی را در غزه کاهش دهیم»، افزود: «در هفته‌های گذشته پیشرفتهایی داشتیم، ولی در روزهای اخیر درباره توافق، دچار اختلافاتی شدیم».

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز گفت که «مقاومت به چیزی کمتر از توقف کامل تجاوزات، خروج ارتش اشغالگر از نوار غزه، رفع محاصره ناعادلانه، فراهم کردن سرپناه مناسب و امن برای آوارگان به دلیل جنایات غزه راضی نمی‌شود».

وی در ادامه رژیم صهیونیستی را مسؤول عدم پیشرفت در فرایند دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست و اعلام کرد که این تل‌آویو است که «تعلل می‌کند».

رئیس دفتر سیاسی حماس توضیح داد که این جنبش در کل این مدت با روحیه مثبت و مسؤولیت پذیری بالا با میانجیگران مذاکره کرد تا به تجاوز علیه مردم غزه و محاصره ناعادلانه آنها پایان دهد و در این مسیر از «انعطاف کاملی» برخوردار بود. اما تا به این لحظه مشخص است که اشغالگران به مانوردادن و تعلل در پرونده‌های مربوط به مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن پیش‌بینی کرد که توافق تبادل اسرا به زودی حاصل خواهد شد و گفت: «اگر بتوانیم بسته‌های کمکهای انسانی را در توافق تعیین کنیم، موفق خواهیم شد موانع را پشت سر بگذاریم».

این در حالی است که به گزارش سازمان ملل ، بمبارانها و تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از چهار ماه از آغاز آن می‌گذرد، حدود ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را آواره کرده و حدود ۵۷۰۰۰۰ فلسطینی را در معرض گرسنگی قرار داده است.