به گزارش زیرنویس، در اواخر دهه ۲۰۱۰، نیروی دریایی ایالات متحده بودجه توسعه نسخه جدیدی از AARGM، موشک هدایت شونده ضد تشعشع پیشرفته- برد گسترش یافته (AARGM – ER) را تامین کرد. AARGM – ER نه تنها بردی دو برابر، یعنی چیزی در حدود ۱۹۰ کیلومتر دارد، بلکه ظاهراً دو برابر سریع تر است و […]

به گزارش زیرنویس، در اواخر دهه ۲۰۱۰، نیروی دریایی ایالات متحده بودجه توسعه نسخه جدیدی از AARGM، موشک هدایت شونده ضد تشعشع پیشرفته- برد گسترش یافته (AARGM – ER) را تامین کرد. AARGM – ER نه تنها بردی دو برابر، یعنی چیزی در حدود ۱۹۰ کیلومتر دارد، بلکه ظاهراً دو برابر سریع تر است و آن را جایی در محدوده ماخ ۴ قرار می دهد. علاوه بر نیروی دریایی، نیروی هوایی نیز AARGM – ER را به کار خواهد گرفت و موشک ها به در محفظه داخلی جنگنده های F – ۳۵ A حمل خواهند شد.

به نقل از روزیاتو، در طول سه نسل, نیروی دریایی به طور کامل تمام اجزای تشکیل دهنده HARM اصلی را جایگزین کرده است که منجر به خلق یک موشک کاملاً جدید شده است. این موشک جدید اکنون پایه و اساس موشک دیگری به نام Stand-in Attack Weapon (SiAW) را تشکیل می دهد که جایگزین موشک هایی مانند AGM – ۶۵ Maverick قدیمی برای حملات کوتاه برد خواهد شد.

جدیدترین موشک ضدرادار آمریکا با سرعتی جهنمی

در طول چهار دهه گذشته, پنتاگون در مورد تخصیص اسامی سلاح ها تنبل شده است. اف -۳۵ می بایست Lightning II باشد و AGM-65 می بایست Maverick باشد, اما نه AGM-88 HARM و نه AARGM هیچ گاه نام مناسبی پیدا نکردند. با این اوصاف, به نظر می رسد که AARGM – ER هم نام مناسبی نخواهد داشت, اما احتمالاً Arrghem تلفظ خواهد شد.

AARGM – ER که با سرعت بیش از ۴,۸۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند, بهترین دوست خلبان است زیرا فضای هوایی محلی را کمی قابل بقاتر می کند.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین