اسرائیل برای حمله آماده شد
اسرائیل برای حمله آماده شد

محمد علی مهتدی: نشانه های بسیاری حاکی از آن است که ارتش صهیونیستی برای حمله به شهر رفح در مرز نوار غزه با مصر آماده شده تا پس از یک کشتار بی سابقه از حدود یک و نیم میلیون آواره فلسطینی که در این شهر جمع شده اند، آنها را وادار به ترک نوار غزه […]

- اسرائیل برای حمله آماده شد

محمد علی مهتدی: نشانه های بسیاری حاکی از آن است که ارتش صهیونیستی برای حمله به شهر رفح در مرز نوار غزه با مصر آماده شده تا پس از یک کشتار بی سابقه از حدود یک و نیم میلیون آواره فلسطینی که در این شهر جمع شده اند، آنها را وادار به ترک نوار غزه و ورود به صحرای سینا نماید. هفته گذشته، صهیونیست ها یک حمله ظاهرا تمرینی و مقدماتی به منطقه ای مملو از چادرهای پلاستیکی انجام دادند که طی آن بیش از یکصد نفر فلسطینی به شهادت رسیدند و عده زیادی نیز زخمی شدند.

البته مخالفت بین المللی گسترده ای با این اقدام صورت گرفته است. کمیسسیون حقوق بشر، وزیر امور خارجه آلمان و بسیاری دیگر از شخصیت های سیاسی غرب از اسرائیل خواسته اند که از این اقدام که مستلزم کشتار بی سابقه ای  از غیرنظامیان است خودداری کند.

حتی چین هم به اسرائیل در این مورد هشدار داده است ؛ ولی تجربه نشان داده که رژیم صهیونیستی، با برخورداری از حمایت کامل و همه جانبه آمریکا ، به این توصیه ها و هشدارها اهمیتی نمی دهد و طرح خود را در مورد خالی کردن نوار غزه از سکنه فلسطینی پیش می برد.

دولت مصر نیز به شدت با این طرح مخالفت کرده و علاوه بر کشیدن سیم خاردار روی دیوار بلندی که در مرز نوار غزه ایجاد کرده ، حدود ۴۰ تانک را وارد صحرای سینا و در برابر دیوار حائل مستقر کرده است.

حتی گفته شده که مصر تهدید کرده در صورت حمله اسرائیل به رفح و کوچاندن آوارگان به صحرای سینا، از معاهده کمپ دیوید خارج می شود. با این حال، برخی از تحلیلگران، با توجه به میلیارها دلار کمکی که مصر از آمریکا دریافت می کند، معتقدند مصر در نهایت تسلیم فشار آمریکا می شود و به مخالفت خود پایان می دهد.

همچنین هر چند وارد کردن ۴۰ دستگاه تانک به صحرای سینا خلاف توافقات کمپ دیوید است، اما به فرض اگر اسرائیل طرح حمله به رفح و کوچاندن آوارگان به سینا را عملی کند، آیا ارتش مصر به خود اجازه می دهد که با این تانک ها آوارگان فلسطینی را زیر آتش می گیرد؟!

اما نکته مهم این است که نه آمریکا و نه مسئولان اروپائی در فشار بر اسرائیل برای خودداری از کشتار غیرنظامیان جدی نیستند و نقش منافقانه ای را بازی می کنند. به گفته جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، ”  رهبران و وزرای خارجه نام آشنا به تل آویو می روند و التماس می کنند این همه آدم نکشید. جو بایدن می گوید این آمار از کسانی که باید کشته شوند خیلی زیاد است. این آمار متناسب نیست.” بورل سپس سؤال می کند:” زیاد یعنی چی، و چه تعداد کشته زیاد است و چه تعداد زیاد نیست؟ و اصولا در این مورد چه معیاری برای سنجش وجود دارد؟

 اگر آنها واقعا مخالف کشتار هستند راهش التماس کردن نزد نتانیاهو نیست. راهش این است که ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کنند.” واقعیت این است که ، به قول سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، اگر سیل کمک های تسلیحاتی آمریکا و چند کشور اروپائی شامل انواع موشک ها و مهمات گوناگون نبود، رژیم صهیونیستی که از مدت ها پیش انبارهای اسلحه و مهماتش خالی شده، قادر به ادامه جنگ و کشتار غیر نظامیان نبود.

و این بهترین دلیل بر نفاق همه مسئولان جهان غرب است که برای کشتار غیر نظامیان در فلسطین دل می سوزانند.در همین زمینه، سؤال این است که رژیم صهیونیستی با توجه به تاثیری که این کشتارها در افکار عمومی جهانیان می گذارد، چرا به این کشتارها ادامه می دهد.

واقعیت این است که این رژیم، بویژه در کابینه ائتلافی کنونی که جناح های رادیکال مذهبی در آن بیشترین نفوذ را دارند، سیاست را با خرافات لاهوتی درآمیخته اند. آنها خود را ملت برگزیده یهوه ( خدای یهود) می دانند و دیگر انسان ها بخصوص عرب ها و فلسطینی ها را به شکل اشیاء یا حیوانات انسان نما می بینند که کشتن آنها نه فقط خلاف وجدان نیست بلکه گاه یک واجب دینی محسوب می شود.

حاخام مائیر مزوز، از خاخام های سفاردی و تونسی تبار که پیروان زیادی در اسرائیل دارد می گوید: ” می ترسم که یهوه دارد مارا معاقبت و تنبیه می کند چرا که ما از همان آغاز فلسطینی ها را نکشتیم و به آنها اجازه دادیم در اینجا بمانند”!  

این طرز فکر در داخل کابینه نیز وجود دارد. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی معتقد است که : ” ما گناه کردیم که آمریکا را به جای یهوه به خدائی گرفتیم لذا بیم دارم که یهوه دارد ما را به سوی یک هولوکاست دیگر پیش می برَد.”!  بسیاری از حاخام ها تاکید می کنند که باید کودکان فلسطینی را کشت  چون آنها وقتی بزرگ شوند تروریست ضد اسرائیلی می شوند.

بر همین اساس، بتسالل اسموتریچ، وزیر دارائی کابینه کنونی ، بارها تاکید کرده که ارتش باید هرچه می تواند کودکان فلسطینی را در نوار غزه به قتل برساند.فاجعه بین المللی زمانی رخ می دهد که این افکار با اندیشه های صهیونیست های مسیحی که در گنگره آمریکا و حزب جمهوریخواه نیز حضور دارند تلاقی می کند.

آنها معتقدند که برای ظهور ماشیح یا مسیح رهائی بخش، باید اسرائیل به اوج قدرت برسد، مسجد الاقصی ویران و به جای آن، هیکل یا معبد سوم بنا شود. تنها در این صورت است که ماشیح ظهور می کند و دولت جهانی اسرائیل را تشکیل می دهد.

منبع: اطلاعات انلاین