به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، در حالی که دبیر انجمن انبوه سازان مسکن می گوید که «قرار است زندانیان چینی برای ساخت مسکن به تهران آورده شوند،» معاون شهردار تهران این موضوع را «تکذیب کرد.» «بیش از ۴۰ درصد تهرانی ها اجاره نشین هستند و باید ۵۰ درصد درآمدشان را صرف اجاره‌بهای مسکن […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، در حالی که دبیر انجمن انبوه سازان مسکن می گوید که «قرار است زندانیان چینی برای ساخت مسکن به تهران آورده شوند،» معاون شهردار تهران این موضوع را «تکذیب کرد.»

«بیش از ۴۰ درصد تهرانی ها اجاره نشین هستند و باید ۵۰ درصد درآمدشان را صرف اجاره‌بهای مسکن کنند،» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می گوید.

کمبود مسکن، گرانی ملک و بالا بودن اجاره بها مشکلاتی را برای تهرانی ها ایجاد کرده و باعث شد که برخی از شهروندان به محلات پایین تر و یا به حاشیه شهر کوچ کنند.

برای رفع معضل مسکن در پایتخت قرارگاه مسکن ایجاد شد تا دستگاه های مسوول در کنار هم این مشکل را برطرف کنند. شهردار تهران هم چندی پیش در سفر خود به چین تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را امضا کرد.

چینی ها قرار است به عنوان سرمایه گذار در بخش نوسازی بافت فرسوده ورود کنند. بعد از عید سال ۱۴۰۳ چشم بادامی ها به تهران آمده و در خصوص جزییات این همکاری قراردادهای امضا می کنند. چینی‌ها حدود ۵ میلیارد یورو منابع در حوزه های مسکن، هتل سازی و گردشگری وارد کشور می کنند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان رامین گوران می گوید که «چین قرار است زندانی‌های خود را برای ساخت مسکن به ایران انتقال دهد.» در مقابل معاون شهرسازی و معماری شهر تهران حمید رضا صارمی این موضوع را رد می کند و به خبرنگار فارس می گوید که « اصلا قرار نیست نیروی چینی وارد ایران شود.»

همچنین وزارت راه هم صحبت های گوران را مصداق تشویش اذهان عمومی دانست و این موضوع را از اساس کذب محض عنوان کرد.