اعضای خبرگان رهبری چقدر حقوق می‌گیرند؟
اعضای خبرگان رهبری چقدر حقوق می‌گیرند؟

برنا نوشت: آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی که سال‌ها نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس بوده، اکنون از استان تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده است.  وی گفت: در خبرگان خبری از حقوق نیست. بعضی ها می گویند وقلی نماینده مجلس شورای اسلامی ۴۰میلیون تومان می گیرد، خبرگان اقلا ۱۰۰میلیون […]

اعضای خبرگان رهبری چقدر حقوق می‌گیرند؟

برنا نوشت: آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی که سال‌ها نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس بوده، اکنون از استان تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده است. 

وی گفت: در خبرگان خبری از حقوق نیست. بعضی ها می گویند وقلی نماینده مجلس شورای اسلامی ۴۰میلیون تومان می گیرد، خبرگان اقلا ۱۰۰میلیون دریافت می کنند. به قول معروف «درخت گردکان به این بزرگی، درخت خربزه الله اکبر». با اینکه یک ریال هم حقوق ندارد. گاهی آخر سال مبلغی می دهند و گاهی آن را هم نمی دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که پس درآمدشان از کجا تامین می شود؟ گفت: مگر باقی آخوندها خبرگان هستند؟ زندگی می کنند. یک اخوند روضه می خواند و منبر می‌رود. تازه برخی منبرها هم یا پولی نمی دهند و یا خیلی کم می دهند. به همان روش قدیمی مخارج خود را تامین می کنند. یک اخوند قاضی هست حقوق قضاوتش را می گیرد و یک اخوند در ارتش است حقوق ارتش را می گیرد. آخوندی که جایی نباشد، مثل سابق زندگی می کند. آقای بروجردی و امام خمینی چطور زندگی میکرد؟ یک اخوند زندگی معمولی دارد و اهل بریز و بپاش نیست. اما تاکید دارم که به آخوند عضو خبرگان حقوق نمی دهند چون عضویت در خبرگان یک وظیفه شرعی است و شغل نیست.

منبع: اطلاعات انلاین