به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون قهرمانی و توسعه ورزش و حضور احمد نامنی، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، کمال جوانمرد دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک و اعضای مجمع بعدازظهر امروز (یکشنبه) در ساختمان این فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی آزادی تهران […]

- برگزاری مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون قهرمانی و توسعه ورزش و حضور احمد نامنی، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، کمال جوانمرد دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک و اعضای مجمع بعدازظهر امروز (یکشنبه) در ساختمان این فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

مرتضی قربانی رئیس فدراسیون در ابتدای این مجمع ضمن خیر مقدم به محمدشروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش و سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و سایر اعضای مجمع گفت: به اسبقیان بابت انتخابش به عنوان معاون وزیر ورزش تبریک می‌گویم. او سوابق زیادی دارد و از افراد خوش‌نام در ورزش است. این مجمع مربوط به عملکرد فدراسیون در سال ۱۴۰۱ است، البته فدراسیون در دو سال اخیر رشد خوب و قابل توجهی داشته است.

ارائه گزارش عملکرد فدراسیون تیراندازی در سال ۱۴۰۱ توسط ناصر رسولی

ناصر رسولی ضمن تبریک کسب چهار سهمیه المپیک، توضیحاتی را درباره عملکرد فدراسیون از جمله برگزاری اردو‌های متعدد ارائه کرد و گفت: ما اردوی مشترکی را با عمان داشتیم و امیدواریم این اردو‌ها ادامه نیز داشته باشد. اعزام‌های فدراسیون در سال ۱۴۰۱ با سفر ۵۲ ساعت‌ها به برزیل آغاز شد. پس از آن تیم ملی با ۲۲ ورزشکار به جمهوری آذربایجان اعزام شد و پس از آن اعزام به مسابقات آزاد در ترکیه صورت گرفت. در ادامه اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را داشتیم و بیرانوند اولین مدال خود را که برنز بود، کسب کرد.   ما همچنین اعزام ۱۹ نفر به مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم که اولین سهمیه المپیک بدست آمد.  

وی ادامه داد: در ادامه طبق دستورالعمل فدراسیون جهانی، بهترین‌ها به جام جهانی مصر اعزام شدند. ما همچنین یکسری مسابقات نیز در داخل کشور برگزار کردیم تا ورزشکاران آماده شوند. بر این اساس ۳۲۴۷ ورزشکار در ۲۶ مسابقه مختلف در ایران شرکت کردند. مسابقات گلوله زنی هم انجام شد که نقش مهمی در جمع‌آوری سلاح‌ها و رشد این رشته داشت.

دبیر فدراسیون عنوان کرد: باید به المپیاد استعدادیابی و همچنین لیگ برتر سلاح‌های بادی اشاره کنم که با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر همراه بود. در بخش استعدادیابی، با تغییر رویکردی که داشتیم، کمیته استعدادیابی تشکیل شد و نفرات خوبی عضو آن شدند. همچنین در بخش همگانی عملکرد خوبی در این حوزه داشتیم. در بخش سلاح و مهمات توانستیم توزیع آن را در بین هیئت‌های استانی داشته باشیم. ما چند تفاهم‌نامه نیز با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و سایر نهاد‌ها داشتیم.

رسولی تاکید کرد: همچنین سفر‌های استانی فدراسیون با هدف توسعه این رشته صورت گرفت. در بخش اعتبارات استانی باید اشاره کنم که در یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بین هیأت‌ها توزیع شد، در حالی که در سال ۹۸ فقط ۱۳۰ میلیون در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته بود. در سال ۱۴۰۲ نیز اردو‌ها را از ۶ فروردین ماه آغاز کردیم و تاکنون ۳۷۱۲ نفر روز اردو را برگزار کردیم. اردو‌های استعدادیابی در سال جاری نیز ادامه یافت و ۷۰۳ نفر روز اردو در این حوزه داشتیم.

وی گفت: ما امسال ۹ اعزام داشتیم که اولین آن جام جهانی باکو و کسب یک طلا و یک نقره بود. پس از آن مسابقات اعزام پروازی قزاقستان بود که اولین بار مدال برنز میکس تراپ را داشتیم. در ادامه در یونیورسیاد موفق به کسب دو مدال شدیم. باید اعزام به مسابقات کسب سهمیه در باکو نیز اشاره کنم که تیم تپانچه ده متر بادی نقره گرفت و شرمینه چهل امیرانی نیز علاوه بر کسب مدال، دومین سهمیه المپیک را به ارمغان آورد. در تابستان ملی‌پوشان راهی بازی‌های آسیایی شدند که یک برنز گرفتیم. دو هفته بعد از آن مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار شد که هانیه رستمیان برنز گرفت و همچنین نخستین مدال اهداف پروازی توسط بابک یگانه کسب شد. پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی برگزار شد که فاطمه امینی موفق به کسب سهمیه شد و البته مدال‌های خوبی هم کسب کردیم.

در ادامه حسابرس، خزانه‌دار و بازرس فدراسیون گزارش‌های خود را ارائه کردند که مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

ضمن اینکه محمد شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش توضیحاتی را پیرامون برخی مسائل مالی در فدراسیون‌ها نیز عنوان کرد و گفت: خوشحالم که در میان مجموعه تیراندازی حضور دارم. از برادر ارزشمندم مرتضی قربانی تشکر می‌کنم که تلاش بی‌شائبه‌ای دارند. در خصوص برخی مواردی که در گزارش حسابرسی نامشخص است از خزانه‌دار می‌خواهم توضیح دهد.

خزانه‌دار نیز در پاسخ افزود: در سال گذشته سود و زیان منفی بود. اگر تغییرات را انجام می‌دادیم ضرردهی زیاد نمایش داده می‌شد و با مشورتی که انجام شد در سال‌های آینده انجام می‌شود. سال گذشته برای برزیل ۴۵ هزار دلار و دو هزار دلار قرض گرفتیم که بابت اینهاست. همچنین مبالغ سنگین هم به وزارت دفاع برمی‌گردد که به آن‌ها بدهی داریم. دسترسی به تاییدیه آن‌ها نداشتیم، اما اکنون به دست ما رسیده است.

حسابرس اعلام کرد که فدراسیون فاقد بیمه پوششی است، اما خزانه‌دار گفت: بیمه آتش‌سوزی مسئولیت و کارفرما را داریم، اما چون از وزارت دفاع آخر سال مهمات خریداری شد آن‌ها بیمه نشده بودند که بعد این مشکل رفع شد و بیمه شدند.

بعد از ارائه گزارش اسبقیان گفت: رعایت حد نصاب میزان هزینه‌های اداری در فدراسیون‌ها وجود دارد. توصیه می‌کنیم که حد نصاب رعایت شود. تخلف صورت نگرفته و حقوق پرسنل هم وجود دارد. سردار می‌تواند هزینه پرسنلی را کم کند، اما باز هم مشکلاتی ایجاد می‌شود. این موضوع اجتناب‌ناپذیر است. من خودم در پست ریاست اول حقوق پرسنل را مقدم می‌شمردم. در این موضوعات سخت‌گیری نمی‌کنیم و می‌دانیم سردار این موضوعات را حل خواهد کرد.

او در پاسخ به سوال یکی از روسای هیات‌ها که این موضوع در استان‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد گفت: باید با سیستم نظارتی صحبت کنید آن‌ها راه می‌آیند. من گاهی از  بودجه حقوق پرسنل را پرداخت کردم نمی‌شود که حقوق پرسنل را پرداخت نکرد. حساسیت من در موضوعات مالی این است که به جیب نرود.

باقری بازرس فدراسیون تعداد ورزشکاران سازمان یافته در تیراندازی را ۱۱۲۳۴ نفر اعلام کرد.

یکی از دستورالعمل‌های مجمع فدراسیون تیراندازی، رای‌گیری درباره موافقت یا مخالفت با استعفای زکی‌زاده از هیئت رئیسه بود. در واقع با توجه به استعفای زکی‌زاده از هیئت رئیسه فدراسیون، رأی‌گیری در این باره انجام شد. پس از رای‌گیری، اعضا مجمع فدراسیون با  ۲۱ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و یک رای ممتنع، استعفای زکی‌زاده را قبول نکردند.

مرتضی قربانی در ادامه گفت: ما باید نوکری هیئت‌های استانی را کنیم. ما تا الان ۱۶ اعزام برون مرزی و کسب ۲۵ مدال و همچنین بدست‌آوردن ۴ سهمیه المپیک را داشتیم. ما ۱۰ میلیارد در اهداف پروازی هزینه کردیم، در حالی که این رشته ۲.۵ سال تعطیل بود. در واقع ما دین روی دست نگذاشتیم. روزی که من آمدم، فدراسیون با بدهی زیاد مواجه بود، اما عقب‌نشینی نکردیم. ما تا الان یک میلیون فشنگ خریده‌ایم که ۶۰۰ هزار فشنگ توزیع شده است. با احتساب سلاح‌ها، بیش از دو میلیارد به هیئت‌ها کمک کرده‌ایم و طی این مدت نیز ۶۲ سفر استانی داشته‌ام.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: ما ۸۰۰ استعداد کشف کردیم که به ۱۴۰ رساندیم و الان ۵۰ نفر گلچین شده‌اند. تیم‌های ملی باید پشتیبان داشته باشند و نباید رده‌های پایه و استعداد‌ها و جوانان را رها کنیم.

وی در ادامه افزود: ما هزینه‌های سنگینی داریم و امیدواریم که در این باره کمک شود. ما نیرو‌های این کشور هستیم همه باید تلاش کنیم تا تیراندازی به جلو برود. اگر ایرادی داریم، به ما بگویید، چون برای خدمت آمده‌ام و همه باید کمک کنند.   من خودم را وقف کرده‌ام و امیدوارم مورد قبول باشد.

خدمتی: توجه مسئولان به تیراندازی را نیاز داریم

نجمه خدمتی، نماینده ورزشکاران در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی، اظهار کرد: به عنوان عضو کوچکی در این رشته می‌گویم عملکرد این رشته نسبت به قبل بهتر شده است و قطعا در آینده بهتر هم خواهد شد. ما انتظار داریم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توجه بیشتری به این رشته بکنند. این رشته تجهیزات‌محور است و مسئولان باید برای تهیه این تجهیزات به ما کمک کنند. قطعا فدراسیون تلاش خود را می‌کند که این مشکلات ما را رفع کند، اما توجه مسئولان را نیز نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما باید برای تهیه تجهیزات به‌روز به اردو‌های برون‌مرزی برویم. همه این‌ها به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برمی‌گردد که ما را حمایت کنند و ما بتوانیم در اردوی برون‌مرزی شرکت کنیم. خیلی از ورزشکاران رشته‌های دیگر اکنون در اردو‌های کشور‌های اروپایی‌اند و خود را برای مسابقات آماده می‌کنند. امیدواریم ما هم با حمایت مسئولان به این اردو‌ها برویم.

عضو تیم ملی تفنگ در ادامه گفت: در مسابقه اخیر آسیایی، در هر دو ماده بادی و سه وضعیت سهمیه را از دست دادم. در بادی و سه وضعیت رکورددار ایران هستم، ولی خیلی از رقبای خود عقب هستیم و باید بتوانیم خود را با شرکت در اردو‌های برون‌مرزی به آن‌ها نزدیک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا