به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، نائب رییس انجمن صنفی برنج فروشان مازندران گفت: بیش از سه ماه است که بازار برنج در رکود کامل به سر می‌برد و حجم فروش برنج حتی شب عید بیش از پنجاه تا شصت درصد کاهش را نسبت به قبل تجربه کرده است. حسن تقی‌زاده با اشاره به اینکه […]

- شیوه خرید برنج از سوی مردم تغییر کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، نائب رییس انجمن صنفی برنج فروشان مازندران گفت: بیش از سه ماه است که بازار برنج در رکود کامل به سر می‌برد و حجم فروش برنج حتی شب عید بیش از پنجاه تا شصت درصد کاهش را نسبت به قبل تجربه کرده است.

حسن تقی‌زاده با اشاره به اینکه هنوز مشتریان عمده اقدامی برای خرید در دستور کار قرار نداده‌اند و این وضعیت در آستانه ماه رمضان و نوروز کمی استثنائی است،گفت: دولت مشوق‌های ویژه‌ای را برای خریداران برنج ارائه داده و قرار شده است به ازای خرید هر یک کیلو برنج ایرانی با فاکتور و مدارک و اسناد، خریداران بتوانند مجوز واردات دو کیلو برنج خارجی را دریافت کنند. حالا شاید با توجه به این مساله خرید برنج در یکی دو هفته پیش رو افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سئوال که خرید برنج در چه اوزان و ابعادی در شرایط کنونی صورت می‌گیرد؟ به اقتصاد ۱۰۰ گفت: ما خریدار شخصی که عمده بخرد، کم داریم، قبلا مردم صد کیلو و دویست کیلو برنج می‌خریدند تا مصرف یک سالشان را پوشش دهند اما در شرایط فعلی میزان خرید برنج در ابعاد کیسه‌ها و بسته‌بندی‌های کمتر از پنج کیلوست.

او گفت: بخش مهمی از برنج در اوزان ۹۰۰ گرمی، دو کیلو و دو کیلو و نیم بسته‌بندی می‌شود چون قیمت بالای مواد غذایی و نه فقط برنج سبب شده مصرف برنج مردم محدود شود و افراد به جای گونی صد کیلویی و پنجاه کیلویی، حالا بسته دو کیلو و نیمی برنج را برای مصرف خریداری نمایند .

۲۲۳۲۲۳

منبع: خبـرآنلاین