استقلال این روزها به واسطه اتفاقات رخ داده و مشکلات ایجاد شده میان جواد نکونام و علی خطیر به اوج حواشی خود رسیده است. در همین رابطه با داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال صحبت کردیم؛ کسی که جواد نکونام در دوره ریاست فدراسیون او عضو تیم ملی نوجوانان بود و به فوتبال ایران معرفی […]

- نکونام درست می گوید اما آبروی خودم را بیشتر از استقلال دوست دارم/ یک گزارشگر علیه ایران اقدام کرد/ بیرانوند خیلی ضعیف بود/ دشمنان تیم ملی همین جا هستند

استقلال این روزها به واسطه اتفاقات رخ داده و مشکلات ایجاد شده میان جواد نکونام و علی خطیر به اوج حواشی خود رسیده است. در همین رابطه با داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال صحبت کردیم؛ کسی که جواد نکونام در دوره ریاست فدراسیون او عضو تیم ملی نوجوانان بود و به فوتبال ایران معرفی شد.

حتماً در جریان اختلافات جواد نکونام علی خطیر هستید و می‌دانید که سرمربی استقلال علیه مدیرعامل باشگاه صحبت کرده است. این داستان چطور باید حل شود؟

من جواد نکونام را از ۱۳ سالگی می‌شناسم. از زمانی که او برای حضور در تیم ملی نوجوانان کشورمان مد نظر قرار گرفت اتفاقاً چند سال قبل وقتی که قرار بود جواد سرمربی نساجی شود، به حرمت آقای مهندس صنیعی‌فر در جلسه‌ای که خود جواد هم حضور داشت، شرکت کردم. ببینید پیرامون وضعیت ایجاد شده باید گفت نکونام مانند هر سرمربی دیگری دلش می‌خواهد بهترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد و این اصلاً غیرقانونی نیست اما قبل از آن باید در جلسه‌ای میان سرمربی و مدیرعامل همه چیز به صورت شفاف مطرح شود. اگر چنین جلسه‌ای قبلاً گذاشته شده و استقلال نتوانسته بازیکنان مورد نظر جواد را بخرد، این کوتاهی از مدیرعامل باشگاه است اما برای حل کردن بحرانی که الان درست شده باید یک بزرگتر که مورد اعتماد نکونام و خطیر باشد، میان دو طرف حکمیت کند و نتیجه حکمیت صورتجلسه شود. کسی نباید از اتفاقات این جلسه که میان جواد نکونام علی خطیر و حکم مذکور برگزار می‌شود مطلع شود بلکه فقط باید حاصل کار به گوش رسانه‌ها برسد.

شما خودتان در هر دو تیم آبی و قرمز پایتخت بازی کرده‌اید. اگر از داریوش مصطفوی دعوت کنند تا به عنوان حکم، معتمد این ماجرا باشد قبول می‌کنید؟

من خیلی علاقه دارم که این مشکل حل شود. به نظرم جواد نکونام بیراه نمی‌گوید ولی آبروی خودم را بیشتر از استقلال دوست دارم. به نظرم استقلال چهره‌های بسیار بزرگی در تاریخ خودش دارد که می‌توانند به عنوان حکم معتمد دو طرف وارد قضیه شده و ماجرا را حل کنند.

داریوش مصطفوی مدیرعامل پرسپولیس هم بوده و قطعاً در جریان کناره گیری یحیی گل محمدی نیز قرار دارد. خیلی‌ها می‌گویند سرمربی جدید این تیم نمی‌تواند کار را به سرانجام برساند. نظر شما چیست؟

باید افرادی که برای فوتبال تصمیم می‌گیرند همانطور که از افرادی مانند علی خطیر حمایت می‌کنند، حامی جواد نکونام و یحیی گل محمدی هم باشند چون این دو نفر فرزندان مملکت ما هستند و سال‌ها برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند. حالا شاید یحیی گل محمدی یک مصاحبه‌ای هم کرده باشد. ما باید طاقتمان را بالا ببریم. وقتی در کشور دلار می‌شود ۶۰ هزار تومان یعنی اینکه مسولان هم باید مثل مردم تحمل خودشان را بالا ببرند. اگر برخی افراد یک مقدار صبر و تحمل داشتند یحیی گل محمدی هنوز هم سرمربی پرسپولیس بود. یحیی به نوعی قربانی شد؛ همانطور که من در این فوتبال قربانی شدم.

ظاهرا سفر کوتاهی هم به قطر داشتید.

بله. به لطف مهندس صنیعی فر مسافرتی ۳۶ ساعته به قطر داشتم. واقعا تیم ملی خوبی داشتیم. آنها یکدست بودند و امیر قلعه نویی فوق العاده زحمت کشید. انصافاً امیر برای این تیم زحمت کشید و بچه‌ها هم با یکدیگر یکدل بودند اما متاسفانه در داخل کشور یک عده دوست نداشتند تیم ملی موفق شود. دشمنان تیم ملی به نوعی در داخل کشور خودمان بودند! داخل ایران گزارشگری را داشتیم که دشمن تیم ملی بود و مرتب در تلویزیون علیه این تیم صحبت می‌کرد این آقای گزارشگر دشمن تیم ملی ایران بود! البته علیرضا بیرانوند هم ضعیف ظاهر شد؛ او ۲۰ درصد از روزهای اوج خودش نیز نبود.

منبع: خبـر ورزشی