به گزارش زیرنویس،‌ چین با ساخت هواپیمای مسافربری سی‌۹۱۹ در پی به چالش کشیدن بویینگ و ایرباس است. این هواپیما را گروه صنعتی هواپیماهای تجاری چین (COMAC) طراحی کرده و ساخته است. سی ۹۱۹ تا کنون فقط در خطوط هوایی داخلی چین پرواز کرده و قرار است برای نخستین بار در نمایشگاه هوایی سنگاپور خارج […]

به گزارش زیرنویس،‌ چین با ساخت هواپیمای مسافربری سی‌۹۱۹ در پی به چالش کشیدن بویینگ و ایرباس است. این هواپیما را گروه صنعتی هواپیماهای تجاری چین (COMAC) طراحی کرده و ساخته است.

سی ۹۱۹ تا کنون فقط در خطوط هوایی داخلی چین پرواز کرده و قرار است برای نخستین بار در نمایشگاه هوایی سنگاپور خارج از چین عرضه شود..

چین ۲ هواپیمای سی ۹۱۹ و سه هواپیمای ای‌آرجی ۲۱ را به این نمایشگاه آورده است که از ۲۰ تا ۲۵ فوریه (یکم تا ششم اسفند) برگزار می‌شود.

هواپیمای سی ۹۱۹ در تاریخ ۱۷ فوریه به سنگاپور رسید و مورد توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان صنعت هوانوردی قرار گرفت.

در زمانی که جهان از رکود پس از کرونا سر بلند کرده است و صنعت هوانوردی تجاری در حال بازیابی است بهترین زمین برای عرضه محصولی جدید به بازار است.

سی ۹۱۹ هواپیمایی باریک پیکر است و چین تلاش می‌کند بازیگران جهانی این عرصه را با محصول جدید خود به چالش بکشد.

کار طراحی و ساخت سی ۹۱۹ از سال ۲۰۰۸ شروع شد و پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری در نهایت در سال ۲۰۱۵ نمونه اولیه این هواپیما رونمایی شد اما ۲ سال دیگر زمان نیاز بود تا هواپیما در آسمان به پرواز درآید.

این هواپیما بویینگ و ایرباس را به چالش می‌کشد

سی ۹۱۹ برای نخستین بار در سال ۲۰۲۳ به صورت رسمی وارد خطوط هوایی داخلی چین شد و اقدام به جابه‌جایی مسافر کرد.

در اواخر سال ۲۰۲۳ با پرواز به هنگ‌کنگ این هواپیما گام بزرگ دیگری برای ورود به بازارهای بین‌المللی برداشت.

با ظرفیت ۱۵۶ تا ۱۶۸ مسافر و برد ۵۵۰۰ کیلومتر این پرنده باریک پیکر گزینه‌ای مناسب برای خطوط هوایی محلی و مسیرهای کوتاه هوایی است.

جدای از مسائل فنی این هواپیما نمودی از بالاتر اعتماد به نفس چین برای ورود به صنعت هوانوردی تجاری جهان است.

خانواده ایرباس ای۳۲۰ و بویینگ ۷۳۷ رقبای هواپیمای تازه وارد چینی در بازار جهانی هستند.

در حال حاضر مشتریان این پرنده جدیدالورود عمدتا چینی هستند و باید منتظر ماند دید که آیا پرنده چینی توجه جهانیان را جلب خواهد کرد. هر چند در این مسیر باید با غول‌هایی چون ایرباس و بویینگ رقابت کرد.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین