به گزارش زیرنویس، از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدرضا اشرف زاده تاکید کرد: ایام دهه فجر امسال در موزه های تاریخ طبیعی کشور با حضور پر رنگ و کم نظیر مردم و دانش آموزان رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. استقبال از موزه ها به حدی بود که در برخی از استان […]

به گزارش زیرنویس، از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدرضا اشرف زاده تاکید کرد: ایام دهه فجر امسال در موزه های تاریخ طبیعی کشور با حضور پر رنگ و کم نظیر مردم و دانش آموزان رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. استقبال از موزه ها به حدی بود که در برخی از استان ها و موزه تنوع زیستی پارک پردیسان شرایط بازدید رایگان تا آخر اسفندماه سال جاری تمدید شد.

وی اظهار داشت: پس از تصمیم گیری شورای هماهنگی برنامه های دهه مبارک فجر، بازدید رایگان موزه های تاریخ طبیعی کشور در دستور کار قرار گرفت و به استانها اطلاع رسانی شد.

وی افزود: با همکاری و اقدام به موقع استان ها در این راستا، موزه های تاریخ طبیعی کشور مورد استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفتند و مردم و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با حضور در موزه ها، با گنجینه ارزشمند جلوه های مختلف حیات روی کره زمین در موزه های تاریخ طبیعی آشنا شدند.

اشرف زاده ضمن تشکر از مدیریت و مجموعه همکاران ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها و شهرستان های تابعه افزود: در دهه فجر امسال در مجموع بیش از ۲۵ هزار نفر از موزه های تاریخ طبیعی در تهران و استان ها بازدید کردند که در بین موزه های استانی موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان (قلعه فلک الافلاک) با آمار ۳۵۰۰ نفر بازدیدکننده، موزه های تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی با تعداد ۲۲۴۷ نفر و موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با ۱۸۰۰ نفر بازدیدکننده، به ترتیب بالاترین آمار را به خود اختصاص دادند. موزه تنوع زیستی پارک پردیسان نیز میزبان ۲۵۰۰ نفر بازدیدکننده در این ایام بود.

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال پرشور و درخواست مدارس مبنی بر تداوم بازدید رایگان از موزه ها، مهلت بازدید رایگان موزه های تاریخ طبیعی تا پایان اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

 

منبع خبر: رکنـا