همکاری ایران و روسیه ربطی به جنگ اوکراین ندارد؛ از قبل بوده
همکاری ایران و روسیه ربطی به جنگ اوکراین ندارد؛ از قبل بوده

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت دفاع درباره همکاری نظامی ایران و روسیه، گفت: همکاری‌های دفاعی و غیردفاعی ایران و روسیه سابقه از گذشته دارد و هیچ ارتباطی به جنگ اوکراین نداشته است و ندارد و تحولات منطقه از جمله جنگ اوکراین روابط دفاعی و تعاملات ما با روسیه را تحت تأثیر قرار نداده است. سردار رضا […]

- همکاری ایران و روسیه ربطی به جنگ اوکراین ندارد؛ از قبل بوده

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت دفاع درباره همکاری نظامی ایران و روسیه، گفت: همکاری‌های دفاعی و غیردفاعی ایران و روسیه سابقه از گذشته دارد و هیچ ارتباطی به جنگ اوکراین نداشته است و ندارد و تحولات منطقه از جمله جنگ اوکراین روابط دفاعی و تعاملات ما با روسیه را تحت تأثیر قرار نداده است.

سردار رضا طلایی‌نیک در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها، گفت: بیش از ۶۴ درصد طرح‌های تحقیقاتی و فناوری را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم. در سال آینده و ماهانه شاهد خواهید بود که دستاوردهای جدید فناورانه دفاعی به‌ویژه در حوزه‌های نوظهور با هدف دستیابی به قابلیت‌های دفاعی بالاتر رونمایی می‌شود.

طلایی‌نیک تأکید کرد: اولین موافقت اصولی برای ایجاد بوستان علم و فناوری دفاعی را هفته گذشته از وزارت علوم دریافت کردیم. این سازوکار جدید پارک‌های علم و فناوری دفاعی به شکل تخصصی در قطب‌های گوناگون در سال آینده تشکیل می‌شود که در اولین مرحله در محصولات دومنظوره که هم نیازهای دفاعی و هم غیردفاعی را پوشش دهند، در شیراز و تهران آماده‌سازی می‌شود.

طلایی‌نیک در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام‌شده در زمینه مسدودسازی مرزهای کشور جهت جلوگیری از ورود اشرار و نیروهای تروریستی، گفت: هر میزان سطح امنیت مرزها را ارتقا دهیم به نفع دو کشوری است که مرز مشترک دارند. در مرزهای شرقی از حدود دو دهه قبل تقویت تأسیسات مرزبانی و امنیت مرزی در دستور کار کشورها بوده اما منابع آن به موقع تأمین نشد و این امر طولانی‌تر شد. بخش‌هایی از مرز هم با استحکامات و سازوکارهای ثابت مرزی و هم سامانه‌های غیرثابت در حال تقویت است.

وی ادامه داد: دولت و مجلس در دو سال اخیر توجه بیشتری به تامین امنیت مرزهای شرقی داشتند که اگر مصوبات و تامین منابع به موقع انجام شود این موضوع با سرعت بیشتری پیش می‌رود. این موضوع در اولویت جدی جمهوری اسلامی است و در همکاری همسایگان شرقی پیش می‌رود.

سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به پرسشی درباره تولید تانک پیشرفته کرار، گفت: محدودیتی برای تولید تانک پیشرفته کرار نداریم و در صورت اعلام نیاز نیروهای مسلح این اقدام عملی می‌شود.

طلایی‌نیک در پاسخ به پرسشی درباره همکاری نظامی ایران و روسیه، تصریح کرد: همکاری‌های دفاعی و غیردفاعی ایران و روسیه سابقه از گذشته دارد و هیچ ارتباطی به جنگ اوکراین نداشت و ندارد. تحولات منطقه از جمله جنگ اوکراین روابط دفاعی و تعاملات ما با روسیه را تحت تأثیر قرار نداده است. این روابط با هدف ثبات و تأمین امنیت منطقه است. جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده است که برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین کاملاً آماده کمک است.

طلایی‌نیک در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعای ایرانی‌بودن تسلیحات یمنی، گفت: توانمندی ملت و نیروهای مسلح یمن، بومی و داخلی است و در عمده کشورهای منطقه که جبهه مقاومت فعال است به توانمندی بالای فناورانه رسیده‌اند اما این توانمندی‌های یمنی‌ها کاملا یمنی است. برخی کشورهای غربی که مطالبی درباره ایرانی‌بودن این تسلیحات مطرح می‌کنند برای گرفتن غرامت است و اینکه دستاوردهای یمن در زمینه جلوگیری از رسیدن کاروان‌های تدارکی به صهیونیست‌ها را کوچک‌نمایی کنند. آنان اگر می‌خواهند موضوع یمن و خطوط کشتیرانی حل شود باید به آتش‌بس دائمی در غزه کمک کنند.

منبع: اطلاعات انلاین