به گزارش زیرنویس، حتما برای شما هم پیش آمده است که وقت زیادی روی آرایش خود بگذارید و در یک مجلس مهم شرکت کنید، اما تنها پس از یکی دو ساعت ببینید که صورت‌تان برق افتاده، کرم پودرتان جذب پوست شده و اثری از آن نیست یا بدتر از همه، آرایش روی صورت‌تان ماسیده یا […]

به گزارش زیرنویس، حتما برای شما هم پیش آمده است که وقت زیادی روی آرایش خود بگذارید و در یک مجلس مهم شرکت کنید، اما تنها پس از یکی دو ساعت ببینید که صورت‌تان برق افتاده، کرم پودرتان جذب پوست شده و اثری از آن نیست یا بدتر از همه، آرایش روی صورت‌تان ماسیده یا اصطلاحا کیکی شده است. در ادامه این مطلب راهکارهای ماندگاری کرم پودر را فرا می گیرید.

۱. مراقبت از پوست

اگر واقعا می‌خواهید ماندگاری کرم پودر را افزایش دهید باید پایه‌ای عمل کنید و همه چیز را رعایت کنید. یکی از این نکات پایه‌ای وضعیت پوست شماست. یک پوست خوب و بدون مشکل در هر حالتی بهتر است و نه تنها به مقدار زیاد کرم پودر نیازی ندارد، بلکه حتی بعد از مدت طولانی هم جلوه خوبی خواهد داشت. مهم است که از محصولات پوستی خوب استفاده کنید، مخصوصا هر چند وقت یک بار پوست خود را با اسکراب پوست مناسب و لایه بردار پاکسازی کنید تا پوستی آماده برای آرایش داشته باشید.

۲. شستن پوست

همیشه قبل از آرایش به خوبی صورت را بشویید، مخصوصا وقتی قرار است به جای مهمی بروید یا می‌خواهید ماندگاری کرم پودر خود را افزایش دهد. این کار کمک می‌کند آلودگی‌های سطحی و پوست‌های مرده از بین بروند و پوستی آماده برای زدن کرم پودر داشته باشید. برای این کار حتما از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید تا نتایج بهتری ببینید.

۳. استفاده از تونر

تونر هر چند که مرحله‌ای ضروری از مراقبت پوستی نیست، اما قطعا فواید خودش را دارد. مناسب ترین تونر چیست؟ مخصوصا در بحث منافذ باز، محصولی راهگشاست و به شما کمک می‌کند نتیجه خوبی را به دست آورید. به جز تونر می‌توانید از وسایل دیگری مانند گوی‌های یخی هم کمک بگیرید. آن‌ها را روی پوست بکشید تا حس شادابی داشته باشید و البته منافذ شما را هم برای آرایش کوچک‌تر کند. دقت کنید که تونر را با توجه به نیازهای پوستی خود انتخاب کنید.

۴. رطوبت رسانی به پوست

فرقی نمی‌کند پوست چرب دارید یا خشک، وجود رطوبت کافی در پوست ظاهر بسیار بهتری به آن می‌دهد و البته کرم پودر هم خیلی بهتر روی پوست می‌نشیند. برای دانستن نوع پوست و بهد از آن اگر پوست خشکی دارید، استفاده از مرطوب کننده سبب می‌شود کرم پودر روی صورت‌تان ترک نخورده و نماسد. از طرفی اگر پوست چرب دارید هم مرطوب کننده‌های فاقد چربی و مناسب می‌توانند چربی پوست‌تان را کنترل کرده و از برق افتادن و خراب شدن آرایش جلوگیری کنند. باید اطلاع داشته باشیدن که تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ که در ادامه به آن هم اشاره خواهیم کرد.

۵. استفاده از پرایمر

 در آموزش آرایشگری و میکاپ روزانه، احتمالا نیازی به گفتن از پرایمر در بحث افزایش ماندگاری کرم پودر نیست. شاید در حالت عادی و روزمره نیازی به استفاده از پرایمر نباشد و مرطوب کننده بتواند همه چیز را حل کند، اما برای مجالس مهم و زمان‌های طولانی قطعا باید از یک پرایمر باکیفیت استفاده کنید. پرایمر می‌تواند پوست را یکدست کند و به پخش شدن بهتر کرمپودر و جذب آن روی صورت کمک کند و ظاهری طبیعی و ماندگار به آرایش شما خواهد داد.

۶. انتخاب کرم پودر مناسب

این نکته هم تا حد زیادی بدیهی به نظر می‌رسد. با این وجود انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست شما از مهم‌ترین مراحل برای افزایش ماندگاری کرم پودر است و اصلا نباید آن را دست کم بگیرید. فرمولاسیون کرم پودر اهمیت بسیاری دارد و چون یک محصول برای شخصی خوب بوده، دلیل نمی‌شود برای شما هم عالی باشد. برای انتخاب فرمولاسیون مناسب کرم پودر باید عواملی مانند خشکی و چربی پوست، سن و مشکلاتی مانند منافذ پوستی خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

۷. کرم پودر ضد آب و بادوام

کرمپودری که در مواقع معمول استفاده می‌کنید با کرمپودر مناسب مجالس و زمان‌های طولانی قطعا تفاوت دارد. سعی کنید برای چنین مواقعی از کرم‌پودرهای ضد آب استفاده کنید. مخصوصا اگر پوست چربی دارید حتما مدل‌های غلیظ و فاقد چربی را با دوام بالا خریداری کنید. این کرمپودرها شاید در ابتدا کمی غلیظ یا سفت و خشک به نظر برسند، اما ماندگاری کرم پودر روی پوست‌تان به طرز قابل توجهی بیشتر خواهد شد.

۸. استفاده از تجهیزات مناسب

مساله تنها کرم‌پودر نیست، بلکه تجهیزات آرایشی هم می‌توانند نقش مهمی در این زمینه بازی کنند.  استفاده از بهترین برند لوازم آرایشی یا با کیفیت‌ترین آن‌ها معمولا از اسفنج مخصوص یا براش آرایشی برای زدن کرمپودر استفاده می‌شود. باید حتما یک براش و اسفنج مناسب و باکیفیت برای کرمپودر داشته باشید که آن را به خوبی و یکدست روی پوست پخش کند. مدل‌های ارزان و بی‌کیفیت نمی‌توانند مواد را خوب روی پوست پخش کنند و بخش زیادی از محصول را هم به خود جذب کرده و سبب هدر رفتن آن می‌شوند.

۹. نوع زدن کرم پودر

 اسفنج هرچند که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی را ایجاد می‌کند اما انتخاب خوبی برای موقعیت‌های مهم و آرایش‌های سنگین‌تر نیست. در این مواقع می‌توانید ابتدا از براش برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید و اگر احساس سنگینی یا ماسیدگی کردید، از اسفنج برای گرفتن اضافات کرم پودر استفاده کنید. دقت کنید که حتما اسفنج را مرطوب کنید اما رطوبت اضافه آن را بگیرید و آن را با حرکت‌های ضربه‌ای به آرامی روی پوست بزنید تا مواد مانده روی پوست را جذب کند.

۱۰. کرم پودر را روی پوست نکشید

یک نکته ساده اما کاربردی را فراموش نکنید؛ کرم پودر را روی پوست نکشیده و نمالید. فرقی نمی‌کند از براش یا نوک انشگتان خود استفاده کنید (قطعا براش بهتر است)، اما به هیچوجه کرم را روی پوست نکشید و از همان ابتدا با حرکت‌های ضربه‌ای یا حرکتی و کوتاه و کوچک کرم را پخش کنید. مالیدن صورت سبب می‌شود کرم پودر حالت ماسیدگی پیدا کنید و مواد آن روی پوست جا به جا شود، در نهایت آرایش یک دست و ماندگاری نخواهید داشت.

۱۱. از کم شروع کنید

هیچ وقت عجولانه مقدار زیادی کرم پودر را روی پوست نزنید. درست است که می‌خواهید کاور بسیار بالا داشته باشید، اما بسیار مهم است که مراحل آرایش صورت را با صبر و حوصله این کار را انجام دهید. اول از همه مقدار بسیار کمی کرم پودر را روی پوست صورت قرار داده و آن را کاملا پخش کنید. سپس مقدار دیگری کرم پودر اضافه کرده و باز هم آن را با صبر کافی پخش کنید. می‌توانید این مرحله را چند بار ادامه دهید تا به میزان پوشش دلخواه خود برسید. این کار سبب می‌شود پوست خیلی راحت‌تر مواد آرایشی را جذب کند و خبری از ماسیدگی نباشد.

۱۲. رفع نواقص با کانسیلر

خیلی اوقات به دلیل داشتن یکی دو تا جای جوش یا لک و مواردی از این قبیل، مقدار زیادی کرمپودر روی کل صورت استفاده می‌کنیم که می‌تواند ماندگاری کرم پودر را خیلی کمتر کند و زودتر روی صورت برق بیفتد. به جای این کار بهتر است بعد از زدن مقدار مناسب کرم پودر، یک کانسیلر بردارید و آن را به صورت نقطه‌ای روی این نواقص بزنید و پخش کنید. اینطوری هم پوست یکدست و صاف خواهید داشت و هم آن را بیش از حد سنگین نکرد‌ه‌اید.

۱۳. محصولات مایع اولویت دارند

بعد از این که خوب کرم پودر را پخش کردید و از داشتن کاور مد نظر مطمئن شدید، وقت آن رسیده است که از سایر محصولات مانند رژگونه، کانتور یا برنزر استفاده کنید. در این بخش بسیار بهتر است که از محصولات مایع و نرم به جای محصولات پودری استفاده کنید. دلیل آن هم این است که فرمولاسیون مایع خیلی راحت‌تر روی پوست می‌نشیند و با کرم پودر ترکیب می‌شود، بنابراین ظاهر کلی آرایش شما بسیار بهتر خواهد بود.

۱۴. استفاده از پودر فیکس

بعد از زدن همه محصولات مایع نوبت به فیکس کردن کرم پودر می‌رسد. یکی از مراحل مهم برای افزایش ماندگاری کرم پودر همین است که از برق افتادن و چرب شدن آن جلوگیری می‌کند. برای این کار می‌توانید از یک پودر شفاف و بی‌رنگ استفاده کنید و آن را به وسیله یک براش بزرگ آرام و ضربه‌‌ای روی پوست بزنید یا این که از یک پر استفاده کرده و با حرکت‌های ضربه‌ای آرام آن را روی پوست قرار دهید. همچنین می‌توانید از مدل‌‌های رنگی استفاده کنید که کاور پوست را کمی هم افزایش می‌دهند. سعی کنید بیشتر پودر را روی قسمت‌‌هایی که ممکن است چرب شوند مانند زیر چشم و کنار بینی، روی پیشانی و چانه بزنید.

۱۵. مرحله نهایی، اسپری فیکس

این مرحله را باید بعد از کامل کردن کل آرایش انجام دهید. البته که بعد از زدن پودر فیکس شاید بتوانید از این مرحله هم صرف نظر کنید، اما اگر می‌خواهید ماندگاری کرم پودر و در کل آرایش خود را تا جای ممکن بالا ببرید، ریسک نکنید و یک اسپری فیکس باکیفیت هم داشته باشید. آن را از فاصله مشخص به پوست بزنید و صبر کنید تا جذب پوست شود. دقت کنید که اسپری فیکس هم با توجه به نوع پوست باید خریداری شود تا خوب روی پوست بنشیند و اثر کند.

جمع بندی

کرم پودر از مهم‌ترین اجزای آرایش مخصوصا برای آرایش‌های رسمی و خاص است. به همین دلیل هم زیبایی و خوب ماندن آن روی پوست می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در آرایش داشته باشد و در این که چگونه به نظر برسید نقش زیادی دارد. با استفاده از تکنیک‌های بالا و به کار بردن کرم پودر متناسب با پوست خود از یک برند خوب می‌توانید ماندگاری کرم پودر را خیلی بیشتر کنید و در طول روز نگران آرایش خود نباشید.

منبع خبر: رکنـا