خبر جدید نیروی انتظامی از مالک کوروش کمپانی
خبر جدید نیروی انتظامی از مالک کوروش کمپانی

ایسنا نوشت: سردار سعید منتظرالمهدی جزئیاتی از پرونده کوروش کمپانی را تشریح کرد و گفت:‌ پلیس امنیت اقتصادی ما به این موضوع ورود کرد و تحقیقات این پلیس همچنان ادامه دارد. وی با بیان اینکه پلیس بین‌الملل نیز به این موضوع ورود خواهد کرد، گفت: به محض اینکه شکایت ثبت شود، پلیس اینترپل ما نسبت به […]

- خبر جدید نیروی انتظامی از مالک کوروش کمپانی

ایسنا نوشت: سردار سعید منتظرالمهدی جزئیاتی از پرونده کوروش کمپانی را تشریح کرد و گفت:‌ پلیس امنیت اقتصادی ما به این موضوع ورود کرد و تحقیقات این پلیس همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پلیس بین‌الملل نیز به این موضوع ورود خواهد کرد، گفت: به محض اینکه شکایت ثبت شود، پلیس اینترپل ما نسبت به صدور اعلان قرمز اقدام خواهد کرد و از طریق پلیس بین‌الملل نیز برای استرداد این فرد اقدام خواهد شد.

سخنگوی فراجا درباره تعداد شکایت و میزان کلاهبرداری انجام شده از سوی این شرکت نیز گفت: تعداد شکات بسیار زیاد است و همچنان نیز روند ثبت شکایت ادامه دارد. آمار قطعی در این خصوص پس از تجمیع شکایات اعلام خواهد شد.

منتظرالمهدی درباره خروج مالک کوروش کمپانی از کشور نیز گفت:‌ پلیس این موضوع را مورد بررسی قرارداد. این فرد هیچگونه خروجی رسمی از مرزهای بین‌المللی کشور نداشته است. در واقع خروج این فرد به شکل رسمی از هیچ‌یک از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ما ثبت نشده است.بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که این فرد یک بار در سال ۹۲ و در حالی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته است، یکبار پاسپورت گرفته و با اجازه پدرش از کشور خارج شده است. او دو روز بعد نیز دوباره به کشور برگشته و از سال ۹۷ نیز پاسپورت وی باطل شده است.

وی افزود: بنابراین اگر این فرد از کشور خارج شده باشد، به شکل قاچاقی بوده که به این جرم نیز رسیدگی خواهد شد.

از حدود یک هفته پیش خبری مبنی بر فرار مالک اصلی شرکتی به نام کوروش کمپانی بر سر زبان‌ها افتاد. شرکتی که تحت عنوان «کوروش پردازان آی‌سا» در تاریخ هشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با مسئولیت محدود، شماره ثبت ۵۷۲۲۱۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۷۶۳۲۶۹ به ثبت رسیده است. مدیران کوروش کمپانی به مردم وعده داده بودند که با دریافت مبلغ تنها ۲۰ میلیون تومان و پس از گذشت بین ۴۵ تا ۵۰ روز ، تلفن‌های همراه آیفون ۱۳ که قیمت آن در بازار در حدود ۵۰ میلیون تومان است، را به دست خریداران برسانند.

منبع: اطلاعات انلاین